Kõik vajalik värvimiseks ja poleerimiseks. (Autokered)

Moderaator: Juhtkond

Kasutaja avatar
Black66
Postitusi: 2108
Liitunud: 28 Mai 2007, 23:40
Kontakt:

Kõik vajalik värvimiseks ja poleerimiseks. (Autokered)

Postitus Postitas Black66 » 06 Nov 2007, 17:04

Värvimise, poleerimise ja kõik sellega seonduva ABC

1. Värvimine (Alustades krundist ja lõpetades lakiga)
1.1 Eeltööd ja kruntimineTamiya White Putty
Humbrol Model Filler
Neid variante on veel ja veel, olenevalt mida tahetakse teha. Humbroli oma on vägagi normaalne, lihtne hankida kah eestist. Peale pahteldamist ja lihvimist tuleks terve auto käia kergelt 1000ese või natukene jämedama liivapaberiga üle. Pahtelduskohad tasuks korralikult viimistleda 1000esega. Peale seda tuleks kanda peale teine kiht halli krunti, samuti kerge. See näitab teile vigased kohad ette, kui neid olema peaks veel. Krundi peale kandmisel, jälgige et ta voolama ei hakkaks, samas pange teda sinna niipalju, et ta täpiline ei jääks, sellega tekibki tavaliselt "Orange peel". Eesti keeles öeldes siis apelsini koore efekt. Juhul kui näete, et juba krundil selline effekt sees, siis tasuks 1000esega lihvida see välja. Orange peelist lähemalt hiljem. Peale viimase halli krundikihi matistamist, tuleks lasta autole siis peale see viimane kiht krunti. Viimase krundi kihi värvi peaksite valima siis vastavalt auto tulevasele värvile.
*Valget krunti soovitan kasutada eelkõige heledate värvide puhul, kuid ka tumedate puhul annab ta pätis hea effekti. Värv jääb siis nö. kõige reaalsem.
*Hall (Vahel ka kollane) krunt sobib eelkõige tumedamatele värvidele. Nt sinised, punased, rohelised, mustad jne. Kindlasti ärge värvige halli krundi peale valge, kollase, helekuldse ja muude selliste heledate värvidega.
*Tumepruun (Vahel ka must) tasuks alla panna eelkõige tumedamatele värvidele. Väidetavalt on must krunt ka sobilik hõbedasele värvile, pidi just musta pealt kõige paremini esile tulema.
Kõige parema tulemuse saavutate te muidugi airbrushiga, airbrushi krundid on eraldi täiesti müüdaval kah. (Siiani näinud ainult välismaal) Samuti on täiesti võimalik kasutada spray krunte airbrushis, lasete sprayst krundi omale purki ning värvite airbrushiga. Muidugi saate hea tulemuse ka Tamiya kruntidega. Ilmselt parimat tulemust spreiga pole saavutada millega muuga küll võimalik, kui Tamiya või Gunzega.
Tamiya valge krunt
Tamiya hall krunt
Peale kandmise kaugusUmbes nii kaugelt siis tuleks see asi teha. See on muidugi täiesti individuaalne ning saadakse proovimise teel.
Samuti sobivad ka Motipi krundid, neid on eestis igal pool saada, tulemus samuti täiesti arvestatav. Kuid nende puhul on hea tulemuse saavutamine natukene raskem.
Motipi krunt
Tamiya kruntide hinnad varieeruvad jaapanis 60 krooni kandis(suured purgid), motipi krundi saab eestist kuskil 75-90-ga kätte, sõltuvalt kohast. Airbrushi krundid ei ole kah just väga kallid, kuid neid tuleb lahjendada lahustiga, mis on see eest üsna kallid osta. Ilmselt olete lõpuks rahas natukene võitnud, kuigi omal rohkem jamamist, tulemus on muidugi kõvasti parem.
See oleks hetkel kruntidest kõik.

1.2 Värvimine
Peale kruntimist tuleks oodata miinimum 30 minutit, selle ajaga peaks krunt piisavalt kuiv olema ning värvimisega võib alustada. Muidugi tuleb krundi olekus ise veenduda. Kuivamine sõltub krundi kihi paksusest. Juhul, kui on soov värvida sprayga, soovitan ainult spetsiaalseid mudeli värve. Tehes suvalise värviga, võite tulemuses lõpuks pettuda. Saada on nii Gunze kui ka Tamiya spray värve. Nendest ei jätku palju, kuid ühe auto teeb ilusti ära. Peale tuleks kanda värv umbes 3-4 kihiga, viimane kiht peaks olema kõige pakesem, ning jälgida tuleks muidugi, et värv voolama ei hakkaks. Kihtide vahel võiks olla 5-10 mintuilised pausid. Mida vähem kihte autol on, seda suurem võimalus on tulemuseks saada orange peel. Pigem palju kihte, kuid õhemalt. Pihustamise kaugus umbes sama, mis krundigagi. Juhul kui peakski orange peel tekkima, tuleks kätte võtta micromesh 4000-6000 (Räägin lähemalt poleerimise juures) ning õrnalt värvi lihvida. Seejärel värvida uuesti. Jälgida tuleks, et panel line'id värvi täis ei voolaks. (Võib ka enne kruntimist neid natukene süvendada)
Mõningad pildid tamiya ja gunze värvidest.
Tamiya Spray värv
Gunze Spray värv
Hinnad on asjadel kuskil 60 krooni+post. Seega tasuvad igasti ära. Tulemus jääb kindalsti parem, kui teistega.
Muidugi on ka võimalik aribrushiga värvida, seal on võimalus segada toone kokku, jälgida tuleb vaid, et vesi- ja õlibaasil värvid ei saaks kokku. Samuti oleks kasulik segada omavahel ühe firma värve. Lisada tuleb ka lahustis, mis võiks olla toodetud sama firma poolt, mis värvidgi. (Airbrushidest teen eraldi juttu)

1.3 Lakkimine
Lakkima tasuks hakata kuskil tund kuni kaks tundi pärast värvimist. Selle ajaga jõuab ta korralikult ära kuivada, tulemus tuleb parem. Mina lakin tavaliselt üldse alles 24h möödudes. Kui kasutasite Tamiya spray värvi, oleks mõistlik kasutada ka Taimya spray lakki. Juhul kui oli Gunze spray värv, siis ka Gunze spray lakk. Niimodi saate te ilmselt siledama ja läikivama tulemuse. Lakk tuleks peale kanda kahe mõõduka kihina või ühe paksema kihina. Samas tuleks jälgida panel line'e, kuna nendest ei pruugi paksu lakikihi korral midagi järele jääda. Kui lakkides tekib orange peel, siis ei aita muud midagi, kui et enne poleerimist matistate laki nii või teisti ära. Juhul kui poleerida ei kavatse, on probleem tõsisem. Proovida võite õrnalt matistada ja seejärel lakkida uuesti. Tasuks kindlasti tähelepanu pöörata ka sellele, et kogemata värvi ei matistaks.
Mõningad spraylakid:
Tamiya spray lakk
Gunze spray lakk Gunzel saadaval ka matt lakk ning minu teada ka pearl lakk ehk pärla lakk. Netis on selle kohta infot küllaga. :)
Hinnad 60+post. Kindlasti kvaliteetsem, kui suva lakkidega.
Muidugi saab ka lakkida airbrushiga, orange peeli tekkimise võimalus väiksem, kihid õhemad kah pealegi. Lakk tuleb lahustada spetsiaalse mudelivärvi lahustiga. Firmad võiksid olla samad, st lahusti ja värv ühelt tootjalt.

1.4 Värvimine airbrushiga
Põhiline, millele tuleb tähelepanu pöörata, on lahjendamine lahustiga. Räägime alguses lahjendamise suhetest. Kõige levinumad suhted on ilmselt 2:1(2 osa värvi ja 1 osa lahustit) ja 3:1(3 osa värvi ja 1 osa lahustit). Kõik oleneb siis sellest, kui vedel on värv. Mida vedelam on, seda vähem tuleks lahsutit panna. Alati tuleks ka jälgida, et ega värv liiga vedel ei saanud, sellisel juhul oleks mõistlik natukene värvi lisada. Lakki lahjendamiselt lahustiga ei tasu ära ehmatada, kui teete suhtega 2:1 ja avastate, et lakk on tegelikult veel jube paks. Lakk peabgi venivam ja paksem olema, kui värv. Krunti olen näinud mina ka eellahjendatud kujul, juhul kui ei ole, siis on suhted samad. Lahustiteks tuleks kasutada siiski õigeid samafirma lahusteid. Siiani näitavad minu kogemused, et nii tuleb tulemus kõige parem. Olen siitsealt lugenud ja kuulnud, et lakibensiiniga saab samuti lahustada. Proovisin ära, tulemus jäi masendavalt halb, katvus halb, värv ei hää ühtalne vaid laiguline. Kui ei raatsi õigeid lahusteid osta, siis kasutage pigem nitrot, nitroga on küll see oht, et ta tõmbab peale värvimist värvi matiks kuid vähemalt jääb ühtlane. Ning kui nitrot palju ei pane, ei tõmba värv end matiks kah.
Värvidest on muidugi kõige paremad jälle Gunze ning Tamiya tooted. Eestist saadaval Humbrol, Revelli ja Modelamster. Modelamasterid on üldiselt head, Revellit ja Humbrolit ei soovita. Ajavad asja ära, kuid ei midagi erilist.
Hinnad Tamiyatel ja Gunzedel 12-15 krooni+post. Modelamster, Humbrol ja Revell eestis 20 krooni ringis. Seega tasuvad end igasti Tamiyad ja Gunzed ära, tellides korraga rohkem.
Mõned pildid lahustitest ja värvidest:
Tamiya thinner(lahusti)
Gunze thinner
Gunze värv
Tamiya värvid
Modelmasteri värvid
Revelli värv Humbroli värvid samasugustes purkides.
Ega mul värvimise kohta suurt midagi öelda ei olegi, airbrushiga saab siledame tulemuse. Värvitoone võimalik ise segada, seega, tee aga millist tahad. Muidugi on airbrushi hooldamine üsna vaevarikas töö. Kõik oleneb ka sellest, milline on airbrush, kallemaid natukene lihtsam hooldada.
Samuti on värvipüstoli kõrvale ka vaja kompressorit. See on juba üsna kallis, maksab kuskil nii 1500-3000 krooni. Muiugi on ka võimalik ise midagi leiutada. Külmkappi kompressorit ja auto kummid ja mida kõike kasutada ei anna. :D Muidugi on ka võimalus osta suruõhu balloone, olen läinud viimase variandi teed, üks suur pudel 750ml, värvida saab pärsi tükk aega. Maksab 150 krooni.

1.5 Orange Peel'i kaotamine
Selles alapunktis räägime pikemalt aplesiini koore efekti kaotamisest.
*Krundilt ei ole teda üldse raske katoada, 1000'ne liivapaber pihku, kastad vette ja nühid. Pärast krundid üle ning vaatad, mis sai. Kui tekkis uuesti, kordad protsessi. Tolm tuleks kah muidugi korralikult maha pesta, vee korral tekib teda sinna samuti. Samuti tasuks valida krundi pihustamisel erinevaid kaugusi, kui orange peel kogu aeg ikka tekib ja tekib. Samuti soovitaks lasta viimane kiht natukene paksemalt, orange peel'i tekkimise võimalus väiksem.
*Värvilt tuleb juba orange peeli eemaldamisega ettevaatlikum olla. Kindalsti ei tasuks seal võtta kätte liivapaberit alla 2000. Soovitaks alustada 3200-sega. Kui tegu oli micro orange peel'iga, siis ei soovitaks ehk isegi nii jämedat võtta. Pigem mingi 4000-ene. Juhul kui apelsiini koore effekt oli tugev, võiks peale 3200-st kasutada veel 4000-est, vajadusel ka 6000-est. Seejärel pühkida ja pesta autot, kuivatada. Peale seda lasta üks kiht värvi, tuleb jälgida, et ei tekiks uut orange peel'i.
*Lakilt orange peel'i eemaldamine on vajalik vaid juhul, kui te ei kavatse oma autot poleerida. Kuna poleerimise käigus on tarvis lakki nii kui nii autol matistada, ei ole mõtet seda eraldi teha. Kui aga orange peel peaks tõesti nii tugev olema, siis soovitaks selle protseduuri siiski läbi viia, juhul kui te isegi poleerite. Mõsitlik oleks orange peel likvideerida siis umbes 3200-sega, võib isegi 2000-sega, kuid ärge suruge liialt peale, võite kahjustada värvikihti. Kui lakikiht kulus nühkimisega väga õhukeseks, oleks mõistlik enne poleerimist autot üle lakkida ja seejärel kergelt matistada enne poleerimist.
Kui te aga ei kavatse autot poleerida, nühkige orange peel autolt 3200-sega (äärmisel juhul 2000-ne) ning viimistlega mõne peenemaga, nt 4000-ne või 6000-ne. Lakkige autot üle ja nautige tulemust.

1.6 Akna äärte värvimine ja muu selline detailiseerimine
Selliste asjade tegemiseks on mitu viisi.
1. Pärast kruntimist värvi kõik vajalikud kohad õiget värvi spreiga ära. Oota kuni värv kuivab, soovitatav oleks oodata 2-3 ööpäeva. Siis võib juba teipida. Teibid siis kohad, mis ei tohi kere värvi minna. Värvid kere ja tõmbad ettevaatlikult teibi ära. Peale seda lakid, kui tegemist ühte ja sama tüüpi värvidega või veel parem, üks ja seesama firma.
2. Pärast kere värvi ja laki kuivamist kata akna äärtest kere tibiga, et must värv ei saaks sattuda kerele. Kanna pintlsiga värv aknaäärtele vms vajalikule detailile ja eelmalda teip ettevaatlikult.
3.Pärast kere värvi ja laki kuivamist kata akna äärtest kere tibiga, et must värv ei saaks sattuda kerele. Kanna airbrushiga (juga tuleb sättida võimalikult peeneks) soovitav värv aknaäärtele või tesitele vajalikule detailidele. Kindlasti võiks olla teip laiemalt või veel parem üle terve kere. Pritsmed võivad lennata kuhu tahes.
4. Kata terve auto teibiga, jäta vaid teibita auto osad, mida soovid värvida. Värvi sprayga vajalikud kohad ja eemalda teip ettevaatlikult.
5. Võta võimalikult peenike terava otsaga pintsel ning varu kõvasti aega ja kanantust. Värvi käsitsi soovitud värvi vajalikud detailid autol ning naudi tulemust. Juhul kui oled ikka täpse käega. :D


2. Poleerimine, vahatamine.
2.1 Eeltööd poleerimise tarvis
Alustuseks tuleks hankida peenikest liivapaberit. Mina soovitaks üldiselt teha võimalikult peenega ning alustada mõne jämedamaga. Näiteks 4000->6000->8000->12000, võib ka nt 3200->3600->4000->6000 ja soovi korral ka 8000. Foorumikaaslane m2gerLiivapaberid (Micromeshid)

2.2 Poleerimine Tamiya pastadega
Kõik oleneb sellest, kui läikivat tulemust soovite. Kui tahate, et teie auto läigiks kui prillikivi, oleks vaja kõiki, kolme tüüpi pastasid, mida tamiya pakub.
Tamiya Coarse Compound
See on siis kõige jämedam pasta, sellega tuleks teha esimesena, samas ei ole kohustuslik. Omal sellega kogemus puudub, kunagi ilmselt hangin.
Tamiya Fine Compound
Tegemist siis nö. vahepealse variandiga, ise kasutan seda. Teeb oma töö ära ning jääb ka piisavalt läikima, ei saa ühtegi paha sõna öelda.
Tamiya Finish Compound2.3 Poleerimine Micromesh Hobby Kit'iga
Micromesh Hobby Kit
Väidetavalt pidi selle vahendiga saama vägagi läikiva tulemuse. Omal igasugune kogemus puudub, seega ei oska ma mitte kui midagi öelda. Nagu mina aru olen saanud, tuleb samamoodi, lakk patistada ning seejärel kanda ringikujulisi liigutusi tehes see aine peale, mis peaks tagama teile läikiva tulemuse. Kuna mul kogemused puuduvad, tasuks rääkida kellegagi, kes on seda kasutanud, kui kunagi kasutan, või saan täpsemalt selle kohta teada, kirjutan siia täpsemalt, kuidas käituda.

2.4 Vahatamine
Ise kasutan põhiliselt Tamiya vaha, kus kaasas ka spetsiaalne pehme lapp. Kanda natukene vaha atuole ning teha ringikulisi liigutusi, kuni värvkate tundub libedam ning üleliigne vaha on nühitud ilusti laiali. Samuti oleks mõistlik teha võimalikult kiireid liigutusi, see ajab tavaliselt kere veel rohkem läikima. Milleks üldse vahatada? Esiteks, on tulemus läikivam, teiseks on tolmu kõvasti kergem maha pühkida. Minu arvates on need piisavalt head põhjused, miks üldse Tamiya vahaga autot natukene nühkida.


Selleks korraks oleks siis kõik, loodan siiralt, et on natukenegi kergem nüüd keretööde ettevalmistamine, värvimine, viimistelmine. Kunagi ehk tuleb veel midagi sellist. Eks siis millegi muu kohta.

Peeter.
Viimati muutis Black66, 01 Sept 2008, 13:22, muudetud 16 korda kokku.
Pilt
Roosa käigukanginupu gäng

Kasutaja avatar
Kosei
Postitusi: 45
Liitunud: 13 Sept 2007, 19:51
Asukoht: Tartumaa

Postitus Postitas Kosei » 06 Nov 2007, 17:27

Tubli oled black! 8)
Ootan uut osa, sest suht huvitav oli lugeda.
Oleks algaja oleks ikka super palju kasu sellest olnud!
Respekt!
Scratchbuilding.

Kasutaja avatar
Gustav
Postitusi: 455
Liitunud: 28 Mai 2007, 22:22
Asukoht: Kuressaare/Tallinn

Postitus Postitas Gustav » 06 Nov 2007, 18:11

Väga asjalik! :) Sain isegi mõned nipid teada. 8)

Kasutaja avatar
Renet
Postitusi: 128
Liitunud: 03 Sept 2007, 17:35

Postitus Postitas Renet » 06 Nov 2007, 18:45

Väga hea õpetus!

Kasutaja avatar
simmtann
Postitusi: 1388
Liitunud: 25 Juun 2007, 20:14
Asukoht: tallinn, nõmme
Kontakt:

Postitus Postitas simmtann » 07 Aug 2008, 00:35

kena pikk jutt, võibolla jäi kahe silma vahele, aga oskad ehk välja tuua ka tamya värvi sellise umbkaudse keskmise kuivamisaja, võrreldes näiteks revelli värviga :?: mul pidevalt see probleem, et värvile just kuivamise käigus mingid tolmuterad peale maanduvad ja sinna kinni jäävad :!:
Kui ma mudeleid veidi veel aeglasemalt ehitaksin, kutsuks uued kasutajad mind foorumis tilganäppijaks!

Kasutaja avatar
siim123
Postitusi: 2616
Liitunud: 05 Juul 2007, 22:57

Postitus Postitas siim123 » 07 Aug 2008, 02:41

Ega keegi ei pahanda, kui enda kogemusi mõne tootega ka räägin?
Räägiks pisut Zero värvidest, kuna ise kasutan neid kõige meelsamini.
Tegemist on küll kallite airbrush värvidega, aga tulemus jääb nende värvidega värvides väga hea! Kõik värvid ja krundid on eelnevalt lahjendatud, ainult Zero 2K(millest kohe räägin) sisaldab lahustit ja kõvendajat jms. Räägin siis lähemalt. Zero tooteid kasutades on vaja vähemalt 3 toodet: Primer ehk siis krunt(müüakse 100ml ja 275ml topsides), Base Coat ehk siis baasvärv ja lakk. Räägitakse, etZero 2K on kõige parem lakk, selle kasutamine käib mingi eraldi õpetuse abil, aga endal kogemused puuduvad ja ei oska toodet kommeerida.
Pmtselt värvimine käibki nii, nagu Black õpetas. Ma ei viitsi kogu tema õpetust uuesti lugeda, seega igaks juhuks mainin mõned asjad ära: Base Coat värve peab panema 3-5 kihti, olenevalt värvist; kihid peavad olema väga õhukesed ja lõpptulemus PEAB jääma MATT, ei tohi wet-coati teha. Et läiget saada peab kasutama lakki. Kompressori surve võiks olla 20-40 PSI.

Base Coat värvide valik on siin ja Zero värvide ainuke müüja on Hiroboy.com. 60ml topsist peaks piisama ubes 2 mudelikere jaoks

Mainin ära, et minu hiljutine 1964 Chevy Impala on tehtud Zero värvidega, tulemus oleks saanud parem olla, aga tasub mainida, et lihtsalt seda mudelit värvides kasutasin esimest korda elus airbrushi!

realystic
Site Admin
Postitusi: 667
Liitunud: 28 Mai 2007, 18:26

Postitus Postitas realystic » 07 Aug 2008, 10:35

:)

Ja btw need ei ole üldse kallid, väiksemad potsikuvärvid on kallimad :roll:

Kasutaja avatar
siim123
Postitusi: 2616
Liitunud: 05 Juul 2007, 22:57

Postitus Postitas siim123 » 07 Aug 2008, 15:40

realystic kirjutas::)
Ei selle laki kohta pole midagi halba öelda, ise kasutan hea meelega. Lihtsalt olen kuulnud, et 2K pidi parem olema aga kas see tõele vastab, seda ma ei tea omade kogemuste põhjal :) .

Kasutaja avatar
Rolverts
Postitusi: 365
Liitunud: 25 Nov 2007, 17:05

Postitus Postitas Rolverts » 07 Aug 2008, 23:22

Väga asjalik õpetus, sain nii mõndagi uut teada:P

Kasutaja avatar
Black66
Postitusi: 2108
Liitunud: 28 Mai 2007, 23:40
Kontakt:

Postitus Postitas Black66 » 08 Aug 2008, 01:29

simmtann kirjutas:kena pikk jutt, võibolla jäi kahe silma vahele, aga oskad ehk välja tuua ka tamya värvi sellise umbkaudse keskmise kuivamisaja, võrreldes näiteks revelli värviga :?: mul pidevalt see probleem, et värvile just kuivamise käigus mingid tolmuterad peale maanduvad ja sinna kinni jäävad :!:
Tamiya peaks ilmselgelt kiiremini kuivama, kui revell. Seda loomulikult, kui kasutad õigeid lahusteid. Stopperiga aega pole võtnud, revell aga kuivab silmnähtavalt kauem kui Tamiya, Gunze, Zero.
Pilt
Roosa käigukanginupu gäng

Kasutaja avatar
AusaltKotib
Häbiplekk!
Postitusi: 90
Liitunud: 14 Aug 2008, 22:25

Postitus Postitas AusaltKotib » 26 Sept 2008, 18:47

kas keegi võiks rääkida, et kas kõik kerejupid värvitakse krundiga või ainult kere?

Kasutaja avatar
Black66
Postitusi: 2108
Liitunud: 28 Mai 2007, 23:40
Kontakt:

Postitus Postitas Black66 » 26 Sept 2008, 18:55

Oleneb, kas värvid neid väikeseid pudinaid spray(airbrushiga) või pintlsiga. Kui pintsliga, siis kruntimine vajalik pole, vastasel korral küll.
Pilt
Roosa käigukanginupu gäng

Kasutaja avatar
AusaltKotib
Häbiplekk!
Postitusi: 90
Liitunud: 14 Aug 2008, 22:25

Postitus Postitas AusaltKotib » 26 Sept 2008, 18:56

selge ! aitäh !
krundin siis amordid ja pidurikettad ära
põhjadetailid ka mõned.

Timeout
Postitusi: 76
Liitunud: 05 Mär 2009, 15:52

Postitus Postitas Timeout » 06 Juul 2009, 12:08

Leidsin täna hommikul siis:
http://mudelautod.ee/?cat=13&item=878&s ... t&ava=ripp
pakuvad siis humbroli värve, matt "kataloogis" on ka hall primer, ehk siis topsikus ilmselt.
Parandage mind kui eksin või valesti aru sain.

Kasutaja avatar
siim123
Postitusi: 2616
Liitunud: 05 Juul 2007, 22:57

Postitus Postitas siim123 » 04 Juul 2010, 00:49

Bljät, värvisin täna maal 63 Impat 2-komponendilise lakiga, Dupont toodang(kallimat sorti autolakk, aga tuleb kõvasti odavam kui Zero 2K, hästi otsite ja googeldate siis võite vast Eestist ka leida, 250ml ostsin mina ühelt tüübilt ning arvestades tänast lakikulu, peaks tolle pudeliga saama 20+ mudelit värvida) . Alguses vaatasin küll et rõve orange peel sai peale(soovitati hea paksu kihiga värvida) aga mida rohkem kuivas seda siledamaks sai, maalt ära tulin siis läikis enam-vähem samamoodi nagu pärast tõsist poleerimist! Väga sile oli. Mõningad oma äparduste vead on, aga need peaks saama välja poleerida.
Ei saanud kahjuks koju pildi tegemiseks võtta, ei kuivand piisavalt ära. Loodetavasti homme saan järgi minna ja pilti ka teha.



Edit: poleks elus uskund et kunagi odava Revelli airbrushi endale soetan, aga no spetsiaalselt tolle laki jaoks sai sebitud :lol: .

Vasta