SCANIA R730 8x4*4 Highline

Moderaator: Juhtkond

Kasutaja avatar
Aare
Postitusi: 81
Liitunud: 20 Okt 2011, 18:19

Postitus Postitas Aare » 04 Dets 2013, 15:06

Kuna mingil ajahetkel oli mul kerge motivatsioonipuudus, oli mu projekt veidi standby-re¾iimis, kuid nüüdseks asi jälle veidi edeneb.
Mis teinud olen? Hoolimata sellest, et tellisin KFSist Highline'i kabiini ülaosa, läksin seda teed, et tegin Topline'i kabiinist ise Highline'i kabiini, vaja veel küljespoilasid vastavaks kohendada, kuna mingid erinevused neil siiski on. Seda teed läksin esiteks seetõttu, et originaali kabiin on kergem ja teiseks on mugavam toimetada, kui saab ikka kõik sama tüüpi, st. plastikuliimiga aetud. Mis veel- lai sirm, kärukonks, multilifti osa peaks põhimõtteliselt valmis olema, sillad on all ja nüüd peaks siis saama rohkem tähelepanu pöörata asjadele, mille nikerdamine juba rohkem tulemust annab.

Paar pilti ka- esiteks üks nö. teaser, milline see pill enam-vähem tulema peaks...
Pilt

Ja teine sellest, millised näevad välja 4.seeria detailidest ümbertehtud uksepolstrid, rool ja istmed.
Pilt

Show must go on...
V8

Kasutaja avatar
Aare
Postitusi: 81
Liitunud: 20 Okt 2011, 18:19

Postitus Postitas Aare » 02 Jaan 2014, 13:44

HUA, ehk siis head uut aastat kõigile! :)

Kuna mul koduserolemise aeg on piiratud ning ka muid tegemisi vaja teha siiski- ega mudeli pärast ju muu elu seisma jää- tegin vahelduseks multilifti kasti, milleks saab olema roostevaba välispinnaga nö. pooltoru kast- täpselt selline, nagu Rootsis levinum on. Muidugi tuleb kasti peale veel ka kate, mille tahaks teha n. kõrvalelükatava, nagu peab :)
Pilt
Pilt
Pilt
V8

Kasutaja avatar
Aare
Postitusi: 81
Liitunud: 20 Okt 2011, 18:19

Postitus Postitas Aare » 12 Apr 2014, 13:22

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt
V8

Kasutaja avatar
Black66
Postitusi: 2108
Liitunud: 28 Mai 2007, 23:40
Kontakt:

Postitus Postitas Black66 » 12 Apr 2014, 14:26

Tundub et tuleb korralik asi nagu ikka 8)
Pilt
Roosa käigukanginupu gäng

Kasutaja avatar
Aare
Postitusi: 81
Liitunud: 20 Okt 2011, 18:19

Postitus Postitas Aare » 17 Mai 2014, 12:29

Pole nüüd siia küll jupp aega kirjutanud- eks oma osa on ka selles, et ma ju kuukaupa kodus ära olen. Nüüdseks olen nädala kodus olnud ning ikka omajagu mudeli kallal nikerdanud. Peaks mainima, et suured detailid on enam-vähem valmis, npüüd tegelen siis igasugu pisividinate voolimisega ja üleüldse tasapisi komplekteerimisega. Paar näidet kõigepealt kabiinist, mis on nüüdseks õige värvitooni saanud, kõikide kahtluste kiuste :)
Pilt
Pilt

Ning kaks pilti ka asfaldivannist, mis on küll veel veidikene poolik- puudu on veel tagaluuk ning kattepresent, kuid üldise pildiga olen ma ülirahul- paistab välja täpselt nagu reaalis Rootsis liiguvad. Kattepresendiga on muidugi eelkõige see jama, et poest vähemalt seni pole ma sellist head materjali leidnud, mis paistaks ka vähendatud kujul selline nagu päriselt. Kui oleks see lihtsalt kate, oleks suht savi vast, kuid tahan ka selle katte teha lahtikäivaks nagu päriselt. Aga küll see ka tuleb :D

Pilt
Pilt
V8

taibu
Postitusi: 15
Liitunud: 15 Jaan 2009, 20:23

Postitus Postitas taibu » 18 Mai 2014, 15:50

Tundub väga hea...järgmiseks võiksid 1/14 mudeli võtta siis oleks mul kompanjon kellega infot jagada. :)

Kasutaja avatar
Aare
Postitusi: 81
Liitunud: 20 Okt 2011, 18:19

Postitus Postitas Aare » 18 Mai 2014, 23:27

Ooohjahh, kui päris aus olla, siis RC mudel on seni suht vaid mõtteks jäänud, arvestades selle hinnaklassi- see, mis mulle sobiks, on hinnaklassis kuskil 4000-5000€- mul ühel tuttaval Rootsis on selline ning sellel on töötav tõstuk, multilift, heli- ja valgusmoodulid jms :)
Muidugi miskipärast kaldun arvama ka seda, et vähemalt esialgu jääks vbl ka teadmistest puudu, sest selliste asjade nikerdamiseks peaks vist elektroonikat väheke paremini teadma :) Aga- never say never :D
PS. Loomulikult on sinu projekt põnev :)

Kuid mõningad pildid minu R730 hetkeolukorrast- pean küll tunnistama, et täna polnud aega tegeleda asjaga, kuid homme see-eest peaks terve päev selleks jaguma :)
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
V8

taibu
Postitusi: 15
Liitunud: 15 Jaan 2009, 20:23

Postitus Postitas taibu » 19 Mai 2014, 21:28

Eks nende RC mudelitega ole nii, et hind sõltub sellest kui detailseks sa plaanid asja ajada.
Minu saaga sai alguse sellest, et kõigepealt liitusin klubiga ning siis ostsin esimese mudeli.Sõitma sain ta kohe algul suht odavalt aga siis kogusin infot ja tarkust ning hakkasin lisavidinaid juurde ostma...nüüdseks on kõik vajalik olemas ning saan ta tegelikult kokku laduda kui aega leian.
Samas aga keerlevad peas väikesed mõtted, et investeeriks veel natuke ning ehitaks kasti mehhanismid hüdraliliseks (vot siis peab arvestama suht kopsaka väljaminekuga)
Elektroonika pole neil ka teab mis raketiteadus ja kui keegi kavatseb kunagi sellist masinat ehitama hakata siis jagan meeleldi oma kogemusi (hinnad, elektroonika, ülekanded, puldid jne.)
Samas ei taha sinu teemat siin risustada ning äkki teen hoopis erldi teema 1/14 RC mudelitest kui kedagi peaks huvitama ning kui see siinsele fooumile ikka teemakohane on.

Marko

Kasutaja avatar
Aare
Postitusi: 81
Liitunud: 20 Okt 2011, 18:19

Postitus Postitas Aare » 20 Mai 2014, 13:00

Tere-tere! Ei sellest pole midagi, kui vähemalt kusagil mingi arutelu käib, sest eriti mudelite teemal on nii Norra, Saksa kui ka Inglise foorumid mitte suht, vaid väga vaiksed. Kusjuures Saksa ja Inglise foorumitest saan veel aru, arvestades minu poolelioleva mudel konfiguratsiooni, sest sakslased ehitavad minu mõttemaailma jaoks mõttetuid autosid, seda esiteks nii sillavalemi kui ka markide tõttu. Muidugi ei ole see reegel, kuid üldjuhul on tegu mingite imelike 4x2 Ivecote, MB ja MAN-tüüpi asjadega. Inglased aga seevastu- nagu üks britt ise mulle ütles, kes ka Skandinaavia-tüüpi autosid fännab ja ehitab- fännavad üldjuhul mingeid krdi Bedforde, Scrammeleid jms, minu mõistes totaalset kräppi- mingid vanad Inglise saanid, millest ma põhimõtteliselt suurt midagi isegi ei tea.
Sama inglane ütleski nii, et seni, kuni sa eelpoolmainitud autosid ehitaks, pritstitaks respecti iga nurga pealt, kuid kui tegu on juba meie mõistes normaalsete, st Põhjamaade oludesse põhimõtteliselt ainusobivate markidega- rootslastega, on vaikus majas.
Aga OK, natuke siis SELLEST autost ka- R730 siis- hetkel on asi juba sealmaal, et suuremalt jaolt tegelen juba detailidega, suured tööd on vist enam-vähem tehtud, ma vähemalt loodan, kui midagi ootamatut pähe ei karga just :D
Seega, igast pisiasjast ei hakka ma pilte tegema, näiteks nagu poleeritud korstnatest, kuna karta on, et korstnad saan külge a la neljapäeval peale Kullo külastamist, kuna õiges mõõdus plasttoru, millest 90-kraadiseid "põlvi" teha, on paraku otsa saanud. Kuid eks mul siin omajagu muudki teha :)

Mis tulevikku puutub, siis ma ei ole kindel, kas edaspidi üldse oma järgmisi projekte kuskil foorumites kajastan ning seda just sel põhjusel, et pilte saan ma ka oma arvutis vaadata (kuigi reaalselt on seda veel ägedam vaadata). Aga eks näis. Olen vist ka maininud, et toorik järgmiseks projektiks on juba olemas, samuti Highline, kuid see on alles tulevikumuusika.
V8

Kasutaja avatar
Black66
Postitusi: 2108
Liitunud: 28 Mai 2007, 23:40
Kontakt:

Postitus Postitas Black66 » 20 Mai 2014, 14:46

Jagada tasub alati, vaatan ikka kõik asja üle ja antud projektist olen saanud kõvasti ideid ammutada enda multilift masina jaoks, mul tuleb muidugi tavalise kastiga.
Mõtlesin, et kommenteerin põhjalikumalt siis, kui valmis produktist on pildid olemas, saab nagu ühe hooga kaelast ära ja on kohe rohkem küsida ja arutleda :)

Peeter
Pilt
Roosa käigukanginupu gäng

Kasutaja avatar
Aare
Postitusi: 81
Liitunud: 20 Okt 2011, 18:19

Postitus Postitas Aare » 20 Mai 2014, 15:01

Rõõm kuulda, et kellelgi vähemalt huvi on :) Mis kasti puutub, siis kuna tegu on multiliftiga, ei saa ma välistada sedagi, et ma kunagi mingeid muid vahetuskaste veel teen- praegu oli mul konkreetne plaan teha Rootsi stiilis asfaldivann, kuna see on kõige edevam :D
Multiliftist veel rääkides- multilift on enam-vähem sama multifunktsionaalne nagu sadul, ainukese vahega, et üldjuhul on sadul mõeldud pikemate vahemaade katmiseks, muidugi sadul ka tunduvalt kergem, kui rääkida traditsioonilistest 13.6m pikkustest poolhaagetest. Võrdluseks- ilma haaketa ja koos ühe kastiga 4-teljeline multilift kaalub umbes sama nagu 3-teljeline sadulauto koos "normaalse" tentpoolhaakega, jutt ei käi siinkohal mingi hüpersuperkerge Bergeriga või millegi taolisega, vaid a la Krone, Schmitz vms, mis on laialdasemalt kasutusel.

Mudelist veel- plaan on see nüüd paari päeva jooksul valmis saada.
Väike pilt selle postituse lõppu ka sisust, õigemini selle ülemisest otsast- nimelt audio-videosüsteem koos LCD-TV, kahe subwooferi, supaka kasti ja kahe DLS võimuga on ka täitsa olemas :D Oijahh, oleks need asjad ka päriselt nii lihtsad :D
Pilt
V8

Tsiknat
Postitusi: 330
Liitunud: 28 Nov 2007, 00:02
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tsiknat » 21 Mai 2014, 22:39

Kõige veoautodega seonduval hoian mina ka pidevalt silma peal. Kõik need toimetamised selles valdkonnas on väga põnevad aga lihtsalt asja eest-teist taga välja punnitatud kommentaaril: "Oi kui nunnu" ei ole mõtet.

Jätka postitamist siis saan ma ka edaspidi oma õhtuid mõnusa vaatamisega sisustada.

Toomas

Kasutaja avatar
Aare
Postitusi: 81
Liitunud: 20 Okt 2011, 18:19

Postitus Postitas Aare » 22 Mai 2014, 21:48

Täna käisin Kullos mõningaid vidinaid juurde hankimas ja plaan oli tegelikult täna see enam-vähem valmis saada, samuti oli mõte see Strängnäsi veokanäitusele kaasa võtta, kuid kuna alles saabusin koju, jääb see vist paraku seni mõtteks, liiga kiireks läheb ning üle jala ei taha väga teha. Aga miks nii kiiresti? Seetõttu, et homme vaja tööle minna ning jääb siis see mõneks ajaks seisma, paraku. Samas olen seekord kodus olles üsna palju saanud ära teha, kõikide muude toimetamiste kõrvalt.
Muidugi oleks saanud ka homme veel poole päeva teha, kuid homme vaja enne tööleminekut veel Põltsamaalt läbi käia ning oma teisele hobile, pärisautole teine kere tuua- kõik langeb ühele ajale kokku krt.
Aga pole hullu- kui ma nüüd näitusel seda presenteerida ei saa, siis vähemalt mõnes lähitulevikus ilmuvas Rootsi Traileris taas :D
Katsun täna veel midagi nikerdada igatahes ka :)

Ja Tom, katsun su lootusi mitte petta :)
V8

Kasutaja avatar
Aare
Postitusi: 81
Liitunud: 20 Okt 2011, 18:19

Postitus Postitas Aare » 06 Aug 2015, 16:24

Tere taas, siitpere!
Kuna senini ei ole mul paraku väga aega olnud, et suurejooneliselt mudeliga tegeleda, on see veidi aeglaselt edenenud, võibolla on kohati asi olnud ka veidikene motivatsioonikriisis, kuid nüüd on mul veidi rohkem aega tegeleda, kuna olen seoses pere suurenemisega hetkel kodus :)
Ma ei hakka detailselt iga vidina kohta vast pilte siia toppima, kuid paari asja peaks ikka nö teaseriks jagama :)
Nimelt selliste rohkem silma hakkavatest asjadest olen valmis saanud esiteks tulekanduriga, mille eeskujuks on Norra tootja nimega Hypro (kuigi Rootsi Trux on analoogne).
Ma oleks ka saanud kasutada tegelikult roostevaba kandurit, mis on veoauto lisavarustuse komplektiga (selliseid toodab Eestis tooja nimega Metec- päriselus siis), kuid ma olen siiski rohkem Rootsi-Norra tootjate usku :)
Näidis selles siis siin.
Pilt

Ning raudade suhtes on asi suht sama- eelmisel mudelil tegin Truxi valikus oleva raua koopia, nüüd aga- et asi siiski veidikene erinev oleks- otsustasin samuti Norra Hypro kasuks. Raudadega on sama teema- kunagi meeldisid mulle päriselus ka roostevabad rauad, kuid seoses minu üha kasvava teadlikkusega veokaasjadest loksuvad asjad üha rohkem paika.
Hetkel panen siis pildi veel üpris toorikustaadiumis olevatest raudadest, kuigi seal pole ka enam palju teha- lihvida, võrk ette ja värvida.
Pilt

Usun, et mõne päeva jooksul peaks hakkama looma- lõpuks ometi, vaja ju hakata ka uut projekti tegema mingi aeg :D
V8

Kasutaja avatar
Aare
Postitusi: 81
Liitunud: 20 Okt 2011, 18:19

Postitus Postitas Aare » 12 Aug 2015, 18:59

Ei saa just võibolla öelda, et areng väga jõhker on, kuid nii uskumatu kui see ka pole- lõpp hakkab lähenema. Mitte maailmalõpp, tähendab, vaid minu Scania R730 hakkab ilmutama valmimise märke :D
Selle tõestuseks paar pilti ka, väga detailselt ei hakka veel siia panema, eks nipet-näpet ole veel teha. Seega, varuge lõpptulemuseks veel veidi kannatust :)
Pilt
Pilt
V8

Vasta