SCANIA R730 8x4*4 Highline

Moderaator: Juhtkond

Kasutaja avatar
Aare
Postitusi: 81
Liitunud: 20 Okt 2011, 18:19

SCANIA R730 8x4*4 Highline

Postitus Postitas Aare » 18 Dets 2012, 18:18

Nii, tere taas, nüüd siis uues teemas! :)
Et nüüd on siis aeg alustada uue projektiga, milleks- nagu pealkirjaski kirjas- on Scania R730.
Paraku ma täie hooga ei saa veel alustada, võibolla vaid sisu kohendamist R-i omaga, kuid välimuse poolest pean veidi ootama, kuni Inglismaalt jõulupakk kohale jõuab :)
Praeguste plaanide järgi peaks tegemist tulema 4-teljelise Highline-kabiiniga Multilift-tüüpi autoga ehk siis 8x4 rattavalemiga pilliga, see aga eeldab, et ma pean kusagilt saama multilift-süsteemi blueprindid, ma ei näinud erilist mõtet seda KFSist tellida, kuigi seal oli see täitsa olemas.
Sama jutt käib ka R-i sisu kohta- kuna eelmisel, R620-l ma "R-istasin" sisu ise, ei näinud ma vajadust ka nüüd tellida, vaid pidasin ka seekord targemaks ise sisu teha :)
Pilte iseenesest vähemalt karbi sisust pole mõtet panna, kuna tegu on suht identse asjaga R620 Dark Diamondi karbi sisuga, kuid ühe pildi tõestusest, et see mul siiski kodus olemas on ma panen :)
Pilt

Karbi sisu karbi sisuks, kuid olulisem on see, mis lõpuks välja tuleb-ise ootan ka huviga :D
Viimati muutis Aare, 09 Veebr 2013, 16:01, muudetud 4 korda kokku.

Kasutaja avatar
Black66
Postitusi: 2108
Liitunud: 28 Mai 2007, 23:40
Kontakt:

Postitus Postitas Black66 » 18 Dets 2012, 18:23

Seda teemat hakkan huviga jälgima, sest ka mind ootab eest multilifti tegemine ning KFS'st ma seda tellida pole raatsinud ning ei telli kah.
Minul tuleb muidugi ette 4. seeria Scania ning madala katusega. Rattavalemiks ilmselt 6x2.
Pilt
Roosa käigukanginupu gäng

Kasutaja avatar
Aare
Postitusi: 81
Liitunud: 20 Okt 2011, 18:19

Postitus Postitas Aare » 18 Dets 2012, 18:28

Arvatavasti tuleb sul samasugune multilift nagu mul, ehk siis pidasid silma seda, nagu KFSis on. Neid on muidugi mõningaid variante veel, kuid see, nimetatud variant on kõige levinum, on olemas ka trossidega variante ja ka teistsuguse süsteemiga hüdraulikaga variante.
Ja mis minu sellesse mudelisse puutub, siis ikkagi arvan, et siiski teen multilifti ning metsaka teen kunagi hiljem :)
Sadulat väga ei ole enam praegu raalinud, kuna tahaks midagi teistsugust :)
Et projekt täie hoo sisse saaks, pean veel mõned päevad ootama- tegin täna KFSile ülekande ära, seega mõne päeva pärast peaks asi kohal olema :)

Kasutaja avatar
Black66
Postitusi: 2108
Liitunud: 28 Mai 2007, 23:40
Kontakt:

Postitus Postitas Black66 » 18 Dets 2012, 18:58

Jah, minul tuleb samal põhimõttel multilift, konksuga variant.
Pilt
Roosa käigukanginupu gäng

Kasutaja avatar
Aare
Postitusi: 81
Liitunud: 20 Okt 2011, 18:19

Postitus Postitas Aare » 20 Dets 2012, 13:33

Järgmised uudised siis: tänaseks ma ei ole veel ehitusega kiirustanud, hetkeseisuga on mootor koos, kuigi arvestades, et see on mul kuues Scania mootor kokku panna(muidugi 1/24 skaalas :D), ei ole selles mingit erilist kunsti ka :)
Järgmised uudised puudutavad KFS-i, just sain Howardilt meili, et jupid on Inglismaalt teele pandud, seega loodan need järgmine nädal- loodetavasti nädala keskpaiku- kätte saada ja tõsiselt ehitusega pihta hakata :)
Eks senikaua katsun sisustuse, st rooli, istmete ja uksepolstritega tegelda- õnneks mul jäi eelmisest mudelist mingi osa stüreeni järgi ka, seega väiksemate jubinate tegemiseks veel jubinaid on ja fakt on see, et ma ei jäta 4.seeria sisu, nagu ka eelmisel mudelil. Järgmine nädal on plaanis ka Tallinnas käia ning ühendada selle käiguga ka üks väike visiit Kullosse ning ka sealt üht-teist kaasa haarata, kasvõi näiteks mingit head head kahekomponendilist liimi- teatavasti resin-juppe selle Revelli mudeliliimiga liimida ei saa.

Mis puutub neisse mudelitesse üldse, siis nagu ma Raiko (jjr) teemas ka mainisin, on veidi kummaline see, et uutel mudelitel on näiteks sisu sama nagu üle 10 aasta tagasi välja lastud 4.seeria Scania mudelitel (kusjuures ja Lääne foorumites paljud jätavad ka nii)- võiks ju olla nii, et juba peensusteni on tegu mudeli näol ka uuega. Tõsi- uuel, ehk siis teise generatsiooni R-il on väliselt palju asju nö. õigesti tehtud- võre, stange, küljelaiendid, raami tahaotsa viidud akud jne, kuid siiski. Teatavasti on R730 mootor täiesti uus, erinevalt näiteks R500-st ja R620st (sinna vahele jääb ka R560, mida paraku valikus ei ole), millel on vana tüübi mootor, mis väliselt on kõigil kolmel variandil identne.
Mis puutub üleüldse praegu kõne all ja teemaks olevasse mudelisse, siis vabalt võiks selle teha ka R620ks, kuna selle kleepsukomplektis on ka R620 mudelitähis olemas.

Igatahes, tuli jälle pikk jutt, kuid kokkuvõttes võib öelda, et ma ei jõua ära oodata, millal mu "päkapikud" ära käivad :D

Kasutaja avatar
Aare
Postitusi: 81
Liitunud: 20 Okt 2011, 18:19

Postitus Postitas Aare » 29 Dets 2012, 23:48

Nii, seis on nüüdseks selline, et üleeile käisid mul päkapikud külas ja tõid oodatud paki.
Pakis olid siis järgmised asjad:
Highline conversion kit
6x2 auto abisild koos porikatega
6x4 auto sild koos sinna juurde kuuluvate vidinate ja porikatega
Griffini logodega ja Scania kirjaga pikk porikumm auto tagakaitserauale
24 ümmargust tagatuld
20 "sarve" ehk ääretuld

Tellitud oli ka kaks stüreeniplaati, kuid need miskipärast veel ei tulnud, eks pean veel ootama, vbl on asi selles, et need saabunud kallimad vidinad olid tähitud postiga. Aga eks ootame ja vaatame :)

Praeguseks on seis selline, et tegelen raami ehitamisega- ütleme nii, et originaalpikkus on koos, homsest hakkan raami pikendusega tegelema, sinna tuleb võrreldes 4x2 autoga umbes 13cm raamijupp veel otsa :)

Niipalju vihjeks, et see auto peaks tulema sellise konfiguratsiooniga:
Pilt
Pilt
Milline ta täpselt tuleb, ei tea ma veel isegi :D

Usun, et see pole kellelegi enam üllatuseks, et selline tuleb, kuna need, kes mind rohkem tunnevad, teavad ka seda, et olen totaalne Rootsi tehnika friik :D
V8

Kasutaja avatar
Aare
Postitusi: 81
Liitunud: 20 Okt 2011, 18:19

Postitus Postitas Aare » 02 Jaan 2013, 18:20

Kõigepealt head uut aastat kõigile! :)
Ning siis edasi asja juurde- nimelt nüüd on asjalood sellised, et paraku jääb nüüd jälle veidikeseks ahitus soiku, et veebruari alguses taas uue hooga jätkata sealt, kus ta praegu pooleli jääb. Eks mul praegu oli see tempo veidi aeglasem ka kui võiks, kuna sain ju vidinad suht hiljuti kätte alles ning kaks stüreeniplaati sain ka alles täna kätte.
Miks üldse pooleli jääb? Vaja veidi reaalset Scaniat vahepeal "piinata" :D
Ning veel see, et mulle tundub, et ma Rootsi multiliftitootjalt blueprinte ei saa, vähemalt meilitsi, seega katsun kusagil Rootsis kusagil Scania esinduses pilgu mõnele uuele multiliftile peale saada ning sealt siis "snitti" võtta ning hulgem detailseid pilte ning mõõtmisi teha ja seejärel hakata "jalgratast leiutama" :D

Kuid enne veel mõningad pildid pulkadest, msi saabusid ja mudeli hetkeolukorrast.
Esiteks siis pildid juppidest, mis ei ole veel kusagile "keevitatud".

Paar pilti 6x2 ja 6x4 veoskeemiga auto sillajubinatest ning poritiibadest:
Pilt
Pilt
Pilt

Mootor ja käigukast on komplekteeritud, vaja veel värvida, kuid eks need suurejoonelised värvitööd tulevad ka mingi aeg hiljem, kuna enne seda on veel paaaaalju teha.
Pilt

Rehvidest ja velgedest saaks juba omaette rehvitöökoja dioraama osa teha :D
Pilt

Mis ratastesse üldse puutub, siis ka selle koha pealt on kõik valmis (peale resin-velgede värvimise muidugi), st. 4 velge on laiemaks tehtud, kuna esimesele ja neljandale sillale tulevad 385/65R22.5- muidugi 24 korda vähendatuna :)
Pilt
Pilt
Pilt

Nii, järgmiseks kabiin, millel on 4 seina kokku "keevitatud" ning Highline'i katus on hetkel lihtsalt peale pistetud- ma ei hakka seda enne üldse kinni panema, kui kõik asjad, mis katuse alla jäävad, korda on seatud- teate isegi, kuidas asi käib :)
Pilt

Katusespoiler, mille suhtes olen hetkel kahevahel, kuid kaldun pigem sinnapoole, et ma seda katusespoilerit ei kasuta, selle asemel tuleb Topline'i spoiler ning katuse pealispind jääb nö. sile (vt. näidispilte eelmises postituses) ja sel juhul kasutan selle mõne edaspidise projekti juures ära. Kuid ma ei hakka kindlalt veel midagi lubama, selle jõuab üsna lõpus ka otsustada :) Lisaks sellele jääb arvatavasti mõningaid jubinaid veel üle, kuid ka need saab kasutada mõninga edasise projekti juures ära :)
Pilt

Ning loomulikult pikk porikumm, sedapuhku Scania kirja ja kahe Griffini peaga.
Pilt

Kõige lõpuks aga raami hetkeolukord, millel küljes esisild ja kaks vedavat tagasilda ehk nagu mu naisuke soovitas kribada- luukere :D, viimase silla puhul pean veidi veel nuputama, kuna tellisin ju 6x2 topeltratastega veosillaga auto jubinad. See aga tähendab, et abisild on lühem kui oleks singel-boggi (ühekordsete ratastega abisild) puhul olnud. Põhimõtteliselt peaks neljas sild ka pöörav olema, aga nagu öeldud, saan veel kuu aega nuputada, kuidas täpselt mõningad tehnilised lahendused teha, usun, et selle lihtsustamiseks teen absoluutselt igasugustest asjadest pilte ja mõõtmisi, kui vähegi võimalik :)
See on juba otsustatud ja ka sild nö. kinnitatud nii, et neljas sild on üles tõstetud, seega tühja auto variant.
Pilt

Seda ütlen ka, et auto tuleb 24 korda vähendatuna veidi üle 36cm pikk, kuna reaalelus on sellise 8x4/4 auto pikkus 8840mm, päris suur jurakas peaks tulema :)
Muidugi tuleb teha ka Rootsi stiilis "pooltoru" asfaldivann roostevaba välispinnaga, seega nikerdamist tuleb selle autoga omajagu :D

Kuid mis seal ikka, usun, et "mäng väärib küünlaid"! :D
V8

Kasutaja avatar
simmtann
Postitusi: 1388
Liitunud: 25 Juun 2007, 20:14
Asukoht: tallinn, nõmme
Kontakt:

Postitus Postitas simmtann » 03 Jaan 2013, 13:04

Veoautod on vahvad. Kui nii mõnelgi sõidukal on hea maitse piirides mängimisruumi vaid velgede ja värviga, siis veokite puhul on võimalusi lõputult. Isegi, kui mulle ei sümpatiseeri eriti uuema otsa scannid (siinkirjutaja teadmised veoautodest on vaid nende visuaalne külg) siis on tore jälgida mudeli sündi "ideest teostuseni."

Siim Tamm, ootab järgmisi slaide!
Kui ma mudeleid veidi veel aeglasemalt ehitaksin, kutsuks uued kasutajad mind foorumis tilganäppijaks!

Tsiknat
Postitusi: 330
Liitunud: 28 Nov 2007, 00:02
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tsiknat » 04 Jaan 2013, 21:12

Minu jaoks väga söödav teema. Veoautod on mu lemmikteema juba eelmise aastatuhande 1960-nendatest aastatest alates. Samuti on meeldiv näha töö teostaja jätkuvat arengut scrach-imise vallas aga eriti töö korrektsuse osas. Lennuka idee kehv teostus tõmbab kogu projektile vee peale aga lihtsa asja hea teostus tekitab hulganisti positiivseid emotsioone nii tegijal kui vaatajail. Arvan, et eelpool mainitud autori tipptase ei ole veel kaugeltki saavutatud ja jään huviga ootma selle projekti edasist arengut ning uusi tegemisi.

Toomas

Kasutaja avatar
Mossenik
Postitusi: 42
Liitunud: 23 Nov 2009, 21:02
Asukoht: Tallinn ja Märjamaa

Postitus Postitas Mossenik » 04 Jaan 2013, 21:49

Ootan huviga valmis toodangut! Kuna mul on selline nokkimis tava juures siis mootor päris 16l-se v8 mõõtu välja ei anna, kas siis ei ole kasulik vorme teha nendele uutele mootoritele, sest nagu näha on juba mudel tehasest sellise "vale reklaamiga" tulnud. Kus muidu sellised lisa jubinad pärit on?(lisarattad jne)

Kasutaja avatar
Kaido
Postitusi: 176
Liitunud: 20 Mär 2012, 00:56

Postitus Postitas Kaido » 04 Jaan 2013, 21:55

On see tagaplaanil olev vormel ka sinu poolt kokku pandud? Igatahes ootan progressi.

Kasutaja avatar
Black66
Postitusi: 2108
Liitunud: 28 Mai 2007, 23:40
Kontakt:

Postitus Postitas Black66 » 04 Jaan 2013, 21:58

Mossenik kirjutas:Ootan huviga valmis toodangut! Kuna mul on selline nokkimis tava juures siis mootor päris 16l-se v8 mõõtu välja ei anna, kas siis ei ole kasulik vorme teha nendele uutele mootoritele, sest nagu näha on juba mudel tehasest sellise "vale reklaamiga" tulnud. Kus muidu sellised lisa jubinad pärit on?(lisarattad jne)
lisakraam pärit kitformservices'st. Abiks google.
Pilt
Roosa käigukanginupu gäng

Kasutaja avatar
Aare
Postitusi: 81
Liitunud: 20 Okt 2011, 18:19

Postitus Postitas Aare » 09 Veebr 2013, 16:08

Tere taas! Olen praeguseks nädalajagu kodus olnud, kuid pean tunnistama, et pole seni veel väga aega saanud asjaga tegelda, olen pidanud tegelema igasugu veokajuhi ametiga seonduvate dokumentide uuendamisega ja eks neid asju tekib kodust eemal olles veelgi. Sai ka korra Kullos käidud ning erinevas formaadis stüreenivarusid täiendatud ning täna on siis see päev, kui otsustasin asja tõsiselt ette võtta. Praeguseks olen varemnäidatud piltidega võrreldes saanud edasi raami tagaotsa korrigeerimisega vastavalt multilifti omale, lisaks abiraam (see on modifitseeritud nö. karprauast) ning tundub, et nüüd sain vist hoo sisse :)
Paraku muidugi pean tunnistama, et tegelikult on üsna raske vaid piltide põhjal asja teha, kuna ei ole ma saanud Rootsi multiliftifirmadelt vastuseid blueprintide päringutele ja paraku ei õnnestunud kusagil Scania esindustes ka ühelegi uuele pillile peale sattuda, et siis ise pilte-mõõtmisi teha, nagu mul plaan oli. Iseenesest muidugi arusaadav, miks blueprinte sata ei taheta- firmasaladus vast ja ega nemad ju ei tea, kas ma tõesti olen mudelinikerdaja või olen konkurentide spioon :D
Aga noh, eks ma katsun esialgu- niipalju kui võimalik- vaid netist leitud piltide põhjal niipalju kui saab, kuid vähemalt asjade puhul, mis täpsemat detailsust nõuavad, ei hakka ma "jalgratast leiutama", lihtsam ja kasulikum on ikka täpseid andmeid leida ja neist juhinduda.
Niipalju muidugi ütlen, et kui midagi juba näidata on, siis ka näitan siin :)
V8

Kasutaja avatar
Aare
Postitusi: 81
Liitunud: 20 Okt 2011, 18:19

Postitus Postitas Aare » 29 Apr 2013, 19:02

Eelmisest korrast nüüd taas veidi aega mööda läinud ning nüüdseks ikkagi õnnestus mudeli jätkamiseks materjali hankida, seega- paar päeva võtan hoogu, täna öösel alles saabusin koju, homme vaja maal vanemate juures käia, kuid hiljemalt ülehomme hakkan asjaga hoogsalt pihta :)
V8

Kasutaja avatar
Aare
Postitusi: 81
Liitunud: 20 Okt 2011, 18:19

Postitus Postitas Aare » 02 Mai 2013, 09:31

Nagu öeldud, oli plaan hakata oma uue R730 kallal tõsisemalt nokitsema ning hetkeseisuga on see plaan täiesti vettpidav olnud :)
Selgituseks pean ütlema niipalju, et siiski võibolla nii kiiresti asi ei edene kui tõesti tahaks, kuna nagu vist ütlesin- blueprinte ma ei saanud, kuid omajagu õnnestus siiski mõõtmisi- pildistamisi teha. Neist aga on siiski niipalju kasu, et ehitada saab, hoolimata sellest, et üsna palju on siiski ka muude piltide põhjal tuletamist. Loomulikult üritan ma siiski teha kõik, et valmistulemus võimalikult originaalilähedane on.
Pistan siia ka ühe pildi tõstuki raami hetkeseisust, olen üsna kindel, et juba täna õhtuks on tulemus juba hoopis teine :)8)
Pilt
V8

Vasta