SCANIA R620 TOPLINE 6X2 2010

Moderaator: Juhtkond

Kasutaja avatar
Aare
Postitusi: 81
Liitunud: 20 Okt 2011, 18:19

Postitus Postitas Aare » 26 Dets 2011, 20:25

Nii, nüüd on asi sealmaal, et üle pika aja leidsin aega oma Scania kallal toimetada :) Nüüdseks peaks kabiinitagune õlipaak koos korstnatega valmis olema )korstnad on kabiinist kõrgemal, kuna tegu on täielikult Rootsi variandiga- Rootsis on lubatud kõrgus 4.5 meetrit ning selliseid pika korstnaga pille seal ikka liigub), samuti tegin Rootsi Truxi rauad, nüüd on vaja leida veel võrk sinna ette, ma küll e kujuta ette, kust seda saab, üks rootslane sai seda Rootsi Byggmaxi ehituspoest, eks peab äkki siin silmad lahti hoidma, K-Rauta, Bauhof, Ehituse ABC vms. Ilma võrkudeta rauad ei tule kõne allagi :P
Samuti tegin esipäiksesirmi laiemaks- mitte et tavaline kole oleks, aga lai on ikka kuidagi süngem.
EDIT: mõned pildid ka progressist või protsessist, kuidas keegi tahab :)
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Viimane pilt on võrdlusest KFSist tellitud raudadega- vahe on ilmselgelt näha. KFSi omad on veidi liiga laiad ja kandilised. Minu raudade hetkeseisule ei ole mõtet tähelepanu pöörata, need ei ole veel valmis nagunii, lasin tiraka värvi peale vaid selleks, et nende olemusest auto ees aimu saada :)
Raiko, Sulle ja teistele, kes veel ei tea, milliseid raudasid ma nö. Rootsi raudade all silmas pean, siis toon näiteks ühe tuttava auto Norrast.
Pilt.
Antud pildil ei ole küll päris sellele R-i tüübile vastavad rauad- kõik on muidu täpselt sama, ainukese vahega, et raudade alumiune, stange allaserva jääv osa on veidikene erinev. Loomulikult on võrk seal ees kohustuslik, tahan leida võimalikult täpse võrgu.
Igasugu Soome tüüpi, st kroomitud ja nikerdustega rauad on täiesti välistatud, ei ole Soome stiil kunagi meeldinud, olen totaalne Rootsi (ka norrakad kasutavad sama stiili) teema fänn.

Kasutaja avatar
Aare
Postitusi: 81
Liitunud: 20 Okt 2011, 18:19

Postitus Postitas Aare » 30 Dets 2011, 15:26

Väiksed uuendused teemas taas, pilte küll hetkel pole, kuid loodetavasti õhtuks on asjad paremad :)
Korstnate koha pealt niipalju, et võib juhtuda, et eelpool väljakäidud konfiguratsioon muutub, asendudes jämedamate ja ilma paunadeta korstnatega, pean ainult välja raalima, kuidas teha 90-kraadised nurgad torule ning sellisel juhul tuleb ka hüdroõlipaak teine (nii pika teljevahega autosid lihtsalt poolhaagete vedamiseks ei osteta ning hüdroõli on vajalik kas tünni, kallaja või raskeveotreileri varustuse käitamiseks) ja praegune versioon jääks vast minu järgmisele projektile :). Lisaks veel muidugi see, et raudadele võrk- eile mingit võrku sain, kuid see on liiga pehme, kõik muu on hea ja muster ning võrgu "silma" suurus oleks ideaalne. Tagatuledele sain kanduri valmis voolitud, see tuleb veel ära värvida, kuid see selgub töö käigus, kas tuleb auto värvi või õnnestub ikkagi roostevaba valmis nikerdada. Samuti esiklaasi päiksesirm värvida, nagu ka küljeklaaside sirmid, mis ma ka eile valmis sain.
Väikeste eesujudena tooks välja paar nö. päris Scaniat, millelt ma inspiratsiooni ammutan :)
Esimene pilt, R560- sealt olen mõningate muudatustega laenanud mõned ideed, nagu eespoolmainitud jämedate korstnate teema, samuti roostevabad külje-ja raamikatted ja tagatulede kandur (ainuke vahe on see, et minu versioonil on üks tagatuli vähem- 18 asemel on minu R620-l 17 tagatuld :D)
See pilt sai tehtud kevadel Stockholm Truck Meetil, mida mul üks Rootsi semu korraldab.
Pilt

Ka järgnev pilt on samalt näituselt, selle puhul siis tegu R620ga ning selle auto kohta niipalju, et värvilahendus on pärit selle auto "küljest"- rootslastel on autode värvimise suhtes hea maitse- autod on tagasihoidlikult ilusad, erinevalt näiteks soomlastest, kellel on vaja vint väga tihti lõppu ja sealt veel edasi keerata.
Tõsi küll, nagu olen öelnud, ei hakanud ma tegema kroomraudasid jms, tahtsin meelega, et esiots jääks selline veid "sünge" :)
Pilt

Muuseas, see tumehal R620 oli ikka hull pill- auto oli peal meeletult suur tõstuk, lisaks veel multilifti varustus ja kõige lõppu veel sadul tagaotsas- multifunktsionaalne auto ikka! :evil:

Eks mul on mingeid eeskujusid veel, ka see eelmises postituses olev Norra Scania, kuid ega siis kõike ka saa ju siia üles riputada :)

Kasutaja avatar
Black66
Postitusi: 2108
Liitunud: 28 Mai 2007, 23:40
Kontakt:

Postitus Postitas Black66 » 30 Dets 2011, 15:43

Rootslaste autod on tõesti üldjuhul ikka väga stiilsed. Nii palju kui internetist olen erinevaid autosid vaadanud, siis alati on kõige stiilsemad just rootslaste omad. Sinu poolt tehtud töö on korralik, rauad tunduvad kah täitsa head saama. Ilmselt võrku on suht raske leida jäika sellises mõõdus, kuid kui lõpuks mingi asi pihku jääb, mis sobilik, anna mullegi teada. Endalgi plaanis üks korralik Rootsi stiilis sadul teha, ilmselt küll Volvo näol. :)

Peeter
Pilt
Roosa käigukanginupu gäng

Kasutaja avatar
Aare
Postitusi: 81
Liitunud: 20 Okt 2011, 18:19

Postitus Postitas Aare » 31 Dets 2011, 16:07

Niisiis, san VIST oma rauad lõpuks valmis, vähemalt ena-vähem, kuigi pean tõdema, et veidikene vajavad need nikerdamist, pisiasjad riivavad veidikene silma, loodetavasti foorumi vahendusel on asi enam-vähem OK :)
Võrku leidsin Bauhofist ning müügil oli see nimega "tüvekaitse", rullis oli seda sellises koguses, et sellest ühes rullis olevast võrgust saaks raudasid vist vähemalt mõnesajale mudelveokale :D
Aga siin siis üks pildike mu "meistriteosest" :)
Pilt

Kasutaja avatar
Aare
Postitusi: 81
Liitunud: 20 Okt 2011, 18:19

Postitus Postitas Aare » 01 Jaan 2012, 21:03

Kõigepealt head uut aastat siitpoolt! :)

Kuna aastavahetus möödus rahulikult, leidsin täna ka mahti oma R620 kallal nokitseda ja tulemus on alljärgneval pildil ka näha- algselt plaanisin tagatulede kanduri roostevaba teha, kuid leian, et ka praegusel kujul pole väga viga :)
Pilt

Järgmiseks katsun uute korstnatega tegelda- alumiiniumtoro on poleeritud, vaja vaid mõõtu lõigata ja kõige raskem osa on- nagu varem mainisin- 90-kraadiste üleminekute tegemine, peab veel veidi pead murdma...

Tsiknat
Postitusi: 330
Liitunud: 28 Nov 2007, 00:02
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tsiknat » 02 Jaan 2012, 20:06

Kena keik.
Metele meeldib.

Pööratud otsaga summutite tegemine Al torust on tükkmaad keerulisem kui plasttorust.

Toomas

Kasutaja avatar
Aare
Postitusi: 81
Liitunud: 20 Okt 2011, 18:19

Postitus Postitas Aare » 02 Jaan 2012, 21:44

Head uut aastat, Tom! :)
Seda ma tean ja usun jah, et pööratud otstega torude tegemine on raske, kuid hetkel ma torude ülemist otsa pöörata ei kavatsegi, tundub, et sirge otsaga läheb selle auto stiiliga veidi paremini kokku, kuid probleem on üleminekus raami küljes olevast horisontaalosast kabiini taga püsti olevasse vertikaalosasse. Idee on selline, et väänata plasttorust üleminekud, seega horisontaal- ja vertikaalosad jääks poleeritud alumiiniumist ja vaid üleminekud oleks plasttorust ning üritaks need võimalikult muu osa sarnaseks teha, mingi erinevus kindlasti jääb, kuid üritaks selle võimaluse võimalikult nullilähedaseks viia. Ma ei tea, kas tegu on õhtuse ajaga või milles probleem on, kuid ei suuda krt välja mõelda, kuidas see pöörang sujuv tuleks ja ilma lollakate jõnksudeta- proovi kuidas proovid, aga mingi totter jõnks ikka jääb krt.
Tom, äkki kostitad mõninga ideega, kuidas sa ise toro väänad? :roll: :)

Kasutaja avatar
Black66
Postitusi: 2108
Liitunud: 28 Mai 2007, 23:40
Kontakt:

Postitus Postitas Black66 » 02 Jaan 2012, 22:28

Võta paraja jämedusega plastikpulk, stüreen siis soovitatavalt. Aja see soojemapoolses vees soojaks ning hakka painutama. Võid muidugi ka kohe elava tulega kallale minna, kuid see üldjuhul paneb pulga deformeeruma. Hiljem käi asi soovitatavalt kroompulbriga üle, hankisin selle toote kunagi Simmtannile ja mõni aeg tagasi analoogse asja JJR'le. Jääb läikima täpselt, nagu alutoru.
Pilt
Roosa käigukanginupu gäng

Kasutaja avatar
Aare
Postitusi: 81
Liitunud: 20 Okt 2011, 18:19

Postitus Postitas Aare » 02 Jaan 2012, 22:40

Mingit stüreentoru mul on, sain seda eelmine nädal Kullost (tänud neile, kes sellest rääkinud on- enne ei teadnud ma Kullost midagi :)), eks ma katsun veel nikerdada. Jama on ainult selles, et see nurk peab olema nö. üsna väikse raadiusega- mida suurem raadius, seda kergem painutada on. Black, kust seda kroompulbrit saab, tellimise variant või on seda ka kusagilt siit kohapealt saada?

Kasutaja avatar
Black66
Postitusi: 2108
Liitunud: 28 Mai 2007, 23:40
Kontakt:

Postitus Postitas Black66 » 02 Jaan 2012, 23:00

Kohapealt ei saa, ainult Hong-Kong teema. Hind on odav. Aluspinnaks must läikiv värv ning seejärel kannad selle imelise pulbri peale. Panen sulle PS'i selle pealekandmise õpetuse koos piltide ja lõpptulemusega.
Pilt
Roosa käigukanginupu gäng

Kasutaja avatar
Aare
Postitusi: 81
Liitunud: 20 Okt 2011, 18:19

Postitus Postitas Aare » 02 Jaan 2012, 23:10

Tjah, sellest imepulbrist nägin ma mingit videot JuuTuubis, tundub tõesti hea asi olema. Ainult et jama on see, nagu sa ütlesid, et ainult HongKongi teema. Kahju, et seda siit kohapealt kusagilt võtta pole, kuluks teine lausa lähipäevadel ära sel juhul.
Aga tänud ikkagi, Black :)

Kasutaja avatar
simmtann
Postitusi: 1388
Liitunud: 25 Juun 2007, 20:14
Asukoht: tallinn, nõmme
Kontakt:

Postitus Postitas simmtann » 03 Jaan 2012, 00:53

Tule kivimäelt läbi, torude jao voin sulle oilsa eesmärgi nimel prooviks anda.


Tanel
Kui ma mudeleid veidi veel aeglasemalt ehitaksin, kutsuks uued kasutajad mind foorumis tilganäppijaks!

Kasutaja avatar
Aare
Postitusi: 81
Liitunud: 20 Okt 2011, 18:19

Postitus Postitas Aare » 03 Jaan 2012, 01:55

Väga meeldiv pakkumine, kuid karta on, et Pärnust Tallinna sõit selle õilsa eesmärgi nimel teeb asja kole kalliks :D Sain plasttorud täna veel painutatud, katsub homme selle asjaga taas tegelda- alumiiniumtoru mõõtu lõigata ja üleminekud külge "riputada". Kuna need üleminekud jäävad näha ainult vast maksimaalselt 1cm mõlemal pool, siis ehk õnnestub kuidagi asi "ära petta" :)
Muuseas, tulevikust rääkides- Kullost kuulsin, et kevadel pidavat Tallinnas mudelinäitus tulema, kui ma see aeg just (koos mudeliga) Stockholm Truck Meet´il pole, siis peaks Tallinnas ka kõnealust Scaniat näha olema :)

Tsiknat
Postitusi: 330
Liitunud: 28 Nov 2007, 00:02
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tsiknat » 03 Jaan 2012, 15:15

Mina ei üritagi mitme paindega keerulise kujuga toru ühest tükist valmis teha. Lihtsam on painutada vajaliku raadiusega torupõlvi ja nendest sobiva pikkusega tükid õige nurga all kokku liimida. Pahtel ja värv varjavad pettuse ära. Plasti ja metalli liitekohale tõmbaksin kitsa riba õhukest teipi, see jätab värvituna ühendusmuhvi mulje.

Toomas

Kasutaja avatar
Aare
Postitusi: 81
Liitunud: 20 Okt 2011, 18:19

Postitus Postitas Aare » 05 Jaan 2012, 18:39

Nii, asi nüüd sealmaal, et korstnate voolimise sain vist enam-vähem valmis, nüüd on vaja veel viimistleda. Päris kroom need põlved vast välja ei paista, aga usun, et lõpptulemus jääb siiski hea :)
Tänase seisuga olen oma tegemistega sealmaal, et homme ehk õnnestub kabiinitagune nö. 3D-mõõdus V8 logo-õlipaak valmis saada, V-tähe sain valmis, kroomitud ja puha, homme teen sama 8-ga ja komplekteerin selle ära ja EHK õnnestub välimus enam-vähem valmis saada, nipet koma näpet veel, kuid suuremad asjad hakkavad vist ilmet võtma :)
Tsiteerides Raikot tema teemas- igal õhtul valdab mind mõnus rahulolutunne, kui vaatan järjekordselt valminud vidinaid 8)

Vasta