Tartu TA-6
Moderaator: Juhtkond
Tartu TA-6
Üle tüki aja on põhjust ka siia foorumisse postitada.
Nimelt on peamiselt minu pehme loomu tõttu jõudnud lauale AVD Modelsi resinist TA-6 mudel. Kit ise nõuab päris palju puhastamist, kuid on suht okei valuga, detailsus on selline nagu ta 1:43 mudelitel ikka on - peamine on olemas, kuid detailirohkusega eriti ei hiilga. Kuna tegemist on tellimustööga, siis kokku läheb ta suht otse karbist ja midagi omal käel ma sinna juurde aretama ei hakka.
Praeguseks on kõik detailid puhastatud. Ja nagu öeldud oli puhastamist palju ning töö lõpetades oli tuba paksult resinisodi ja -tolmu täis. Peeglitele tegin 0,5mm traadist uued vardad, sest üks neist õnnestus puhastamise käigis pooleks murda. Samuti olen poleerinud ära esi- ja tagatuled.
Kuigi mind algul kõvasti hirmutati, et kerepoolte kokku sobima saamine olevat päris keeruline (Onu Ennu julgustavad sõnad olid mäletamise järgi midagi sellist: Kui sa selle mudeli kokku saad siis sa oled põhimõtteliselt esimene, kes selle valmis ehitada on suutnud), siis tegelikult läks põhi kere sisse suurema vaevata. Tõsi kerepooled on keskelt pisut kokku warpinud, kuid nõnda vähe, et need annab laiemale painutada ja põhja sinna vahele susata. Esimene dryfit on selline:
Kristjan
Nimelt on peamiselt minu pehme loomu tõttu jõudnud lauale AVD Modelsi resinist TA-6 mudel. Kit ise nõuab päris palju puhastamist, kuid on suht okei valuga, detailsus on selline nagu ta 1:43 mudelitel ikka on - peamine on olemas, kuid detailirohkusega eriti ei hiilga. Kuna tegemist on tellimustööga, siis kokku läheb ta suht otse karbist ja midagi omal käel ma sinna juurde aretama ei hakka.
Praeguseks on kõik detailid puhastatud. Ja nagu öeldud oli puhastamist palju ning töö lõpetades oli tuba paksult resinisodi ja -tolmu täis. Peeglitele tegin 0,5mm traadist uued vardad, sest üks neist õnnestus puhastamise käigis pooleks murda. Samuti olen poleerinud ära esi- ja tagatuled.
Kuigi mind algul kõvasti hirmutati, et kerepoolte kokku sobima saamine olevat päris keeruline (Onu Ennu julgustavad sõnad olid mäletamise järgi midagi sellist: Kui sa selle mudeli kokku saad siis sa oled põhimõtteliselt esimene, kes selle valmis ehitada on suutnud), siis tegelikult läks põhi kere sisse suurema vaevata. Tõsi kerepooled on keskelt pisut kokku warpinud, kuid nõnda vähe, et need annab laiemale painutada ja põhja sinna vahele susata. Esimene dryfit on selline:
Kristjan
Viimati muutis vaoinas, 11 Aug 2020, 14:18, muudetud 1 kord kokku.
Re: Tartu TA-6
See oli nüüd küll peaaegu et valestart, alles ma nägin seda virblit kiles. Igatahes, kui veel ei ole juhtunud, siis soovitan inspiratsiooni ammutada siit teemast https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=59021
Suurepärane näide Eestimaa autoehitusingenjööride meisterlikkusest. Eriti tasub silma peal hoida näiteks külje triibu ühenduskohtadel. Et need liiga sirged ei saaks või nii.
Suurepärane näide Eestimaa autoehitusingenjööride meisterlikkusest. Eriti tasub silma peal hoida näiteks külje triibu ühenduskohtadel. Et need liiga sirged ei saaks või nii.
Kui ma mudeleid veidi veel aeglasemalt ehitaksin, kutsuks uued kasutajad mind foorumis tilganäppijaks!
Re: Tartu TA-6
Tartus toodetud buss? Mitu neid tehti kokku? Oma aja kohta vägagi ilus buss. Karbi peal on bussi maalitud paksude prilliklaasidega silmi pungitav mammi, kas see figuur oli ka ikka kaasas?
Re: Tartu TA-6
http://minevikumasin.ee/mudelid/?action=mudelid&ID=4
Siit on leitavad tootmismahud aastate lõikes. Karbipildil on ilmselt hoopis noor doktor Viktor Vassiljev.
Siit on leitavad tootmismahud aastate lõikes. Karbipildil on ilmselt hoopis noor doktor Viktor Vassiljev.
Kui ma mudeleid veidi veel aeglasemalt ehitaksin, kutsuks uued kasutajad mind foorumis tilganäppijaks!
Re: Tartu TA-6
Karbipildil vaatab bussiaknast välja Lembit Ulfsak.
Lembitu figuuri karbis kaasas ei olnud.
Re: Tartu TA-6
Pisut edenemisi bussivabrikust.
Buss on endale värvid peale saanud ja läheneb lõpu suunas.
Sisemuse ja põhja võib lugeda vast valminuks. Isetegevust tegin siin nii palju, et armatuurlaua kõige suuremale kellale leidsin oma varudest enamvähem sobiva dekaali. Käigukang oli esialgu lihtsalt traadijupp, sellele tegin Mikro Crystal Cleari kasutades kena nupu otsa. Kulutamise osas võtsin sisemuses veidi liberaalsemalt, Ühest küljest see mahendab ja ühtlustab erinevaid värviüleminekuid akendest vaadates, teisalt loob teatavat mitmekesisust.
Põhja-alune ja veljed said kerge mustjaspruuni pesu. Muid kulutamisprotseduure siin teha enam ei plaani.
Ainsa suurema hädana võiks välja tuua, et rattad ei istu ühel kõrgusel, vaid üks nurk on ca. millimeetri jagu õhus - ei oskagi öelda, kas see on enda möödapanek, või tootja teema.
Kerel on värv ja lakikiht peal. Igasugused triibud iluliistud ja tihendid on samuti maskitud ja värvitud. Kuni lakkimiseni läks igati edumeelselt aga lakiga algas mingi ikaldus. Vallejo satiinlakk oli ilmselt pisut vanaks läinud ja aerograaf kippus sülitama. seejärel proovisin Tamiya semi gloss cleari, mis jättis aga pinna ebaühtlase läikega. Lõpuks leidsin värskema pudeli Vallejo satiinlakki ja sellega sain ühtlase tulemuse kätte. Kere küljed on veidi liiga matid, aga noh, mis seals ikka, ega see päris buss ka üleliia ei läigi. Maalida on veel igasugused suuna- ja muud tuled ja pisemad detailid.
Kristjan
Buss on endale värvid peale saanud ja läheneb lõpu suunas.
Sisemuse ja põhja võib lugeda vast valminuks. Isetegevust tegin siin nii palju, et armatuurlaua kõige suuremale kellale leidsin oma varudest enamvähem sobiva dekaali. Käigukang oli esialgu lihtsalt traadijupp, sellele tegin Mikro Crystal Cleari kasutades kena nupu otsa. Kulutamise osas võtsin sisemuses veidi liberaalsemalt, Ühest küljest see mahendab ja ühtlustab erinevaid värviüleminekuid akendest vaadates, teisalt loob teatavat mitmekesisust.
Põhja-alune ja veljed said kerge mustjaspruuni pesu. Muid kulutamisprotseduure siin teha enam ei plaani.
Ainsa suurema hädana võiks välja tuua, et rattad ei istu ühel kõrgusel, vaid üks nurk on ca. millimeetri jagu õhus - ei oskagi öelda, kas see on enda möödapanek, või tootja teema.
Kerel on värv ja lakikiht peal. Igasugused triibud iluliistud ja tihendid on samuti maskitud ja värvitud. Kuni lakkimiseni läks igati edumeelselt aga lakiga algas mingi ikaldus. Vallejo satiinlakk oli ilmselt pisut vanaks läinud ja aerograaf kippus sülitama. seejärel proovisin Tamiya semi gloss cleari, mis jättis aga pinna ebaühtlase läikega. Lõpuks leidsin värskema pudeli Vallejo satiinlakki ja sellega sain ühtlase tulemuse kätte. Kere küljed on veidi liiga matid, aga noh, mis seals ikka, ega see päris buss ka üleliia ei läigi. Maalida on veel igasugused suuna- ja muud tuled ja pisemad detailid.
Kristjan
Re: Tartu TA-6
Vahtisin tükk aega neid toole ja mõtlesin et midagi on puudu. Sangad nimelt. Tartu bussimeistrid olla iga pingi otsa ilusa valatud alumiiniumist käepideme monteerinud. Kindlasti annaks need mõnest käepärasest materjalist järele tehtuna bussikese interjöörile üksjagu detaili juurde. Kas väljast hakkad ka trööpama?
Kui ma mudeleid veidi veel aeglasemalt ehitaksin, kutsuks uued kasutajad mind foorumis tilganäppijaks!
Re: Tartu TA-6
Kuule nende sangade peale ei saa kuidagi mõelda. Esiteks, kuna ta on tellimustöö, siis võtsin nõuks teha otse karbist, nii palju kui võimalik. Ja teiseks läks ta mul umbes pool tundi tagasi kinni ja sai valmis. Väljast ära ei trööbanud - jäi selline puhas.
Mingi päev püüan ta ära pildistada, siis saab pilte ka näidata.
Mingi päev püüan ta ära pildistada, siis saab pilte ka näidata.
Re: Tartu TA-6
Lõpuks jõudsin piltideni ka:
Kristjan
Kristjan
Re: Tartu TA-6
See peab küll olema kõige sirgem ja siledam Tartu vagun, mis kunagi eksisteerinud on. Peaaegu kahju kohe, et AVD pole raatsinud plekkide liitekohti kuidagi tekitada. Mõnus satiinläige istub väga hästi ja triibu Nõukogudemaa koridoriseina rõveroheline toon on samuti pigem hästi välja kukkunud. Ma ei tea, kas triibu kohati kergelt looklev joon ja väike aste esimese parema nurga juures on taotluslik "troll" või lihtsalt juhtus, aga selle eest kiidan ka
Igatahes tubli üritus. Ma küll natuke kahtlen, et teemapüstitaja "orientatsioon" nüüd mingi suurema muutuse sai, aga ma ei oleks liiga morn, kui mõni samasse masti kit veel kunagi läbi peaks jooksma.
Igatahes tubli üritus. Ma küll natuke kahtlen, et teemapüstitaja "orientatsioon" nüüd mingi suurema muutuse sai, aga ma ei oleks liiga morn, kui mõni samasse masti kit veel kunagi läbi peaks jooksma.
Kui ma mudeleid veidi veel aeglasemalt ehitaksin, kutsuks uued kasutajad mind foorumis tilganäppijaks!
Re: Tartu TA-6
Tänud.
Triibu looklevuse ja astme juures on taotlust täpselt nii palju, et kui need defektid peale teipide eemaldamist ilmsiks tuli, siis ma sugugi ei vaevunud neid parandama.
Üks suurem näpukas sattus tegelikult ka sisse ja avastasin selle alles peale piltide tegemist. Nimelt sai juhiistme tagune pink valepidi - minul oli ta näoga sõidusuunas, tegelikult peaks olema seljaga sõidusuunas. Õnneks õnnestus buss lahti võtta ja pink teistpidi keerata.
Kristjan
Triibu looklevuse ja astme juures on taotlust täpselt nii palju, et kui need defektid peale teipide eemaldamist ilmsiks tuli, siis ma sugugi ei vaevunud neid parandama.
Üks suurem näpukas sattus tegelikult ka sisse ja avastasin selle alles peale piltide tegemist. Nimelt sai juhiistme tagune pink valepidi - minul oli ta näoga sõidusuunas, tegelikult peaks olema seljaga sõidusuunas. Õnneks õnnestus buss lahti võtta ja pink teistpidi keerata.
Kristjan
Re: Tartu TA-6
Väga kenasti kokku pandud buss!
Kas sellest nn “leivaauto” versiooni ka mudelina saada on?
Kas sellest nn “leivaauto” versiooni ka mudelina saada on?
Re: Tartu TA-6
Väga hea tulemus. Mudel ei peagi üleni tolmune või kulunud olema
Kes on töö tellija? Endine bussijuht?
Kes on töö tellija? Endine bussijuht?