Lotus 7 1/24

Moderaator: Juhtkond

Vasta
Alksy
Postitusi: 8
Liitunud: 24 Mär 2013, 17:52

Lotus 7 1/24

Postitus Postitas Alksy » 14 Apr 2013, 19:57

Tuli soov üks mudel täitsa ise valmis ehitada. Mudeliks sai valitud Lotus 7.

Alustatud sai alumisest raamist:
Pilt

Seejärel ülemine ning panin need omavahel kokku:
Pilt

Ning siis ka raami tagumine osa:
Pilt
Pilt

Ja praeguseks hetkeks rohkem jõudnud polegi. Siiani võib ehitusega üldiselt rahule jääda. Kuna mõned detailid on keerukamad, siis on ka mõni koht millega täiesti rahule ei jää, aga neid peaks veel parandada saama. Katsun nüüd raamile veel viimased puuduolevad detailid lisada ning mõnda kohta parandada ja seejärel saab juba edasi mõelda.

Kasutaja avatar
RaikoJ
Postitusi: 241
Liitunud: 04 Juul 2011, 21:37
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas RaikoJ » 14 Apr 2013, 22:13

Tere,

Ilmselgelt pole tegemist esimese mudeliga ?! Igatahes on mõte ja teostamine väga huvitav, nullist ehitamine on ikkagi suur amps, võrreldes otse karbist mudeliga. Siinkohal loodan, et raam saab lõplikult valmides korraliku järele aitamise liitekohtade ja muude liitekohtade parenduse näol !

Edu !
Raiko.
热情的建设者

Disigny
Postitusi: 155
Liitunud: 22 Nov 2010, 20:40
Asukoht: Viimsi

Postitus Postitas Disigny » 15 Apr 2013, 00:00

Nonii, siinmail juba üks selline ehitus kunagi teoks saanud Estfieldi näol ja praegu tundub, et ka siit võib midagi väga huvitavat välja kooruda.
Edu ja jõudu igatahes!

Alksy
Postitusi: 8
Liitunud: 24 Mär 2013, 17:52

Postitus Postitas Alksy » 15 Apr 2013, 07:58

Edu soovijatele suured tänud! Estfieldi ehitusega olen tutvunud. Raami liitekohad saavad parenduse lähiajal.

Alksy
Postitusi: 8
Liitunud: 24 Mär 2013, 17:52

Postitus Postitas Alksy » 15 Apr 2013, 15:44

Lisaks veel, et kui kellelgi on antud aparaadile velgi/rehve, mootorit või istmeid pakkuda, siis andku julgesti märku.


Edit: Kuna velgedega on praegu kõige kiirem, siis oma varudest leidsin tagumisteks sellised:
Pilt

Ja esimesteks olude sunnil Revelli Golf-i rattad:
Pilt

Alksy
Postitusi: 8
Liitunud: 24 Mär 2013, 17:52

Postitus Postitas Alksy » 22 Apr 2013, 13:56

Monologue in progress!

Vahepeal pole just eriti palju teha jõudnud:

Tagasild sai külge pandud

Alustasin raami värvimisega

Pilte ka:

Pilt

Pilt

Pilt

Kasutaja avatar
Miramax
Postitusi: 436
Liitunud: 21 Jaan 2008, 12:40

Postitus Postitas Miramax » 23 Apr 2013, 13:05

Esimesena hakkas silma massiivne turvaraam. See kannataks ära isegi romuralli võistluse.
Kui aga peenemat plastikut pole, eks pead sellega hakkama saama.
Algus on paljutõotav, vaatame kuidas sa kerega hakkama saad.
Jõudu :wink:
Pilt

Alksy
Postitusi: 8
Liitunud: 24 Mär 2013, 17:52

Postitus Postitas Alksy » 23 Apr 2013, 14:25

Turvaraami massiivsust ei oska hinnata, kuna puudub võrdlus pärisautoga. Plasttorude läbimõõt on mudelil umbes 3mm, mis teeks pärisautol läbimõõduks 7,2cm.

Kasutaja avatar
Black66
Postitusi: 2108
Liitunud: 28 Mai 2007, 23:40
Kontakt:

Postitus Postitas Black66 » 23 Apr 2013, 14:48

2mm oleks paras raamiks väänata, aga mudeliraamistik on tõesti kõik jämedam, 2mm on vaid stüreeni kujul ja oleks tulnud poest osta. Samas eeldan, et eesmärk on võimalikult odavalt enda arendamise mõttes see mudel kokku saada.

Näis, mis sellest asjast lõpuks välja kujuneb. Ausaltöeldes ei hooma ma üldse sellise auto nullist ehitamise vajadust. On ju mudeliturul täitsa vabalt saadaval ja ei maksa ka väga meeletut hinda.
Muidugi kui on lihtsalt ehitamise ja enda arendamise vajadus, siis tuleb näppudel aga minna anda, küll tulevikus neid karbiprojekte kah jõuab ehitada. 8)
Pilt
Roosa käigukanginupu gäng

Kasutaja avatar
vaoinas
Postitusi: 12
Liitunud: 11 Dets 2012, 10:28
Kontakt:

Postitus Postitas vaoinas » 23 Apr 2013, 15:28

Tegelikusti on Lotus 7 raam valdavalt kant-torust ja oluliselt oluliselt peenem. Mahulise sõrestikraami eesmärk ongi ju võimalikult vähese metallikogusega, võimalikult jäik raam saada, sest vähem metalli tähendab kerget kandmikku. Seetõttu on sellised kandmikud üsna õhulised ja peenikestest profiilidest.

Et aga oled juba sellise suure töö olemasoleva materjaliga ette võtnud, siis maksaks pöörata tähelepanu raami liitekohtadele. Samuti on mitme varda peal näha valujääke ja väljaulatuvaid otsi, mis ümardamist vajaks. Laua peal näha oleva viili näol võib aimata mis suuruses tööriistu kasutad, mistõttu selles valguses tundub praegunegi töö ikkagi päris muljetavaldav. Ehk tasuks täissuuruses viil asendada muukviilide komplektiga - ei maksa palju, kuid võimaldavad palju peenemat tööd teha. Erinevas jämeduses liivapaberid on teine vahend, mis ei maksa palju, kuid aitab samas oluliselt edasi parema tulemuse suunas.

Alksy
Postitusi: 8
Liitunud: 24 Mär 2013, 17:52

Postitus Postitas Alksy » 23 Apr 2013, 16:12

Sellises mõõdus kanttoru on üsnagi keeruline leida. Ka raami liitekohtadega saab veel vaeva näha. Praegune plaan on selline, et katan raami ühe kihi värviga, parandan ära häirivad liitekohad ja värvin uuesti.Rääkides tööriistadest, siis pisemad viilid on täiesti kasutusel, kuid minumeelest on näiteks detailide otsi suurema viiliga isegi mugavam viilida.

Kasutaja avatar
Black66
Postitusi: 2108
Liitunud: 28 Mai 2007, 23:40
Kontakt:

Postitus Postitas Black66 » 23 Apr 2013, 19:12

Sai pisut enda harimiseks uuritud, Lotus7 raami juures on kasutusel 3/4" ümartorud ehk siis cm viiduna 20mm läbimõõduga. 1/24 skaalas seega tuleks kasutada 0.83mm toru ja kõige ligilähedasem saadaolev mõõt oleks 0.88mm.
http://www.hlj.com/product/EVG220/Sup
Kanttoru on kasutatud 1" ja 3/4" mõõtudes, enamus 1", seega lihtsustamise eesmärgil võtsin läbimõõduks 25mm ja mudeli puhul ligilähedaseim mõõt 1mm läbimõõt. See tähendab, et kõigi külgede pikkus on 0.75mm. 0.75x0.75mm stüreeniribasid on täitsa saadaval.
http://www.hlj.com/product/evg131

Mõõdud on muidugi ulmeliselt väikesed, aga selline see raam tegelikkuses välja peaks nägema. Et mitte päris hulluks minna, võiks ju suuruseid pisut suurendada. Nt 1mm ümartoru ja 1x1mm kanttoru. Aga 3mm ja 7.2cm on muidugi pisut raju, vähemalt minu arvates. :D
Pilt
Roosa käigukanginupu gäng

Alksy
Postitusi: 8
Liitunud: 24 Mär 2013, 17:52

Postitus Postitas Alksy » 05 Mai 2013, 20:49

Stüreeni sain juba pea nädal tagasi kätte, kuid edasi on sellega nagu sein ees. No mitte kuidagi ei suuda seda sobivasse kujusse painutada, kui kellelgil on mingeid õpetusi jagada, siis oleks väga tänulik.

Kasutaja avatar
Tamm85
Postitusi: 638
Liitunud: 27 Veebr 2011, 21:35
Asukoht: Tartu/Otepää

Postitus Postitas Tamm85 » 05 Mai 2013, 21:13

Kuumas vees on üks võimalus ja ka küünla kohal kuumutades, kuid sellega tasub ettevaatlik olla, et sulama ei lase

Alksy
Postitusi: 8
Liitunud: 24 Mär 2013, 17:52

Postitus Postitas Alksy » 10 Veebr 2014, 17:09

Tere jälle! Vaatan, et pole siia üle poole aasta uuendusi postitanud ning ega polegi millestki postitada olnud. Nädalavahetusel võtsin jälle korra mudeli kätte ja leidsin, stüreeniga on veel vara midagi tegema hakata. Tagasillale tuleb välja mõelda mingisugune tugevam lahendus ning kena oleks sinna ka mingid amordid ehitada. Esisilla osas on veel kõik väga lahtine. Ideaalis teeks ikka keeravad rattad ning mingisuguseid mõtteid selles osaks ka liigub, kuid valmimiseni läheb veel aega. Mootori koha pealt ei oska ka veel eriti midagi öelda. Proovisin Golfi R-4 mootorit sinna vahele, kuid jäi ikka väga pisike, samas V-8 jaoks jäi juba raam ette. Eks näis, võibolla jätab mootori üldse ära.
Kuna teinud pole veel midagi, siis pole ka kahjuks pilte.

Vasta