Siin siis minu esimene auto. Tegu siis Helleri mudeliga. Kõige hullem oli vast mul turvapuuri kokku saada, no ei istunud just kõige paremini kokku. Vigu palju aga see oli mul üldse esimene mudel mis ma elus kokku panin. Muidugi oleks tore olnud, kui ma oleksin enne mudeli kokku monteerimist siia foorumi sattunud, oleks ka mudel ehk vähe parem välja kukkunud. Aga loodan, et järgmised tulevad paremad, olen teie foorumis kõvasti nüüd mütanud ja häid nippe ja tarkusi kõrva taha pannud.
Olen otsustanud keskenduda rallimudelitele ja loodan, et sel kuul ka järgmised projektid saabuvad
Arvestades, et tegemist su esimesega, siis on tõepoolest väga hea. Kuna järgmisena tuleb sinu poole hunnik Tamiya mudeleid, siis saad suhteliselt muretult ka tulevased mudelid istuma, Tamiya on ikka oluliselt parema kvaliteediga.
Arvestades Helleri vigu ja sinu väheseid kogemusi, on tegu vägagi adekvaatselt välja kukkunud küürakaga. Too 307 ei ole mulle kunagi eriliseks lemmikuks olnud.
Mudeli üldilme annavad lõppkokkuvõttes pisidetailid. Mida rohkem neile tähelepanu pöörata, seda parem kogu kompott paistab ja silm annab andeks ka mõned vead näiteks värvimisel. Teisalt on oluline kohe alguses mitte lolliks kätte ära minna. Terve internett on täis pilte mudelitest, mis on koostatud ülima täpsusega ning ainsama veata, lisaks võib lugeda meeletul hulgal "know-how-d." Oluline on seada paika eesmärk enda alustatud projekt lõpuni viia, ning leida endas julgus vaadata mööda töö käigus tahes tahtmata tekkivatest vigadest. Mitte, et ma soovitaksin, et "ehitage kehvemaid mudeleid," vaid ütlen seda, et esimeste mudelitega perfektset taset püüda oleks ilmselge liialdus. See õnnestub vaid vähestel valitutel ja paljudel mitte kunagi. Minu esimesed ei kannata(nud) üldse mingit kriitikat ja ka viimased tööd on vigu täis, ometi naudin ma "täiega" nii ehitusprotsessi, kui valmisprodukti.
Sinu valitud ralliteemal on veel see hea pluss, et kui midagi kipub untsu minema, võib alati lisada veidi tolmu ja kulumisjälgi, ning sellega tehtud vigu osavalt isenda kasuks pöörata.
Igatahes, tore on tõdeda, et "nakatunute" arv vaikselt suureneb. Kahjuks pean tõdema, et selle haiguse vastu ravi ei ole, kuigi osadel juhtudel on aidanud "Naine ja lapsed." Päris terveks ei ole siiski vist keegi saanud.
Edu sulle mudeldamisel,
Tanel
Kui ma mudeleid veidi veel aeglasemalt ehitaksin, kutsuks uued kasutajad mind foorumis tilganäppijaks!
Siin siis minu järgmine rallikas. Alustasin küll Corollaga aga kuna lakkimine läks nihu ja kere liguneb Torusiili sees siis sain vahepeal valmis Märtin-Parki Impreza. Ise olen enam vähem rahul, mõni kleeps oleks võinud paremini istuda ja akende ääred oleksin vist pidanud enne mustaks värvima, pärast oli juba keeruline. Aga selline ta sai.
Väga ilusti tehtud!
Kuid soovitan(Seda soovitati ka minul enda Imprezaga teha) läbi lõigata kleepsud ja siis ka paneelivahed tumendada.Tumedal autol see vast niipalju efekti ei anna, kuid heledal autol küll.
Paneelivahede üle käimine annab ka tumedal autol päris palju juurde!
Subaru ise paistab viisaks ja patrioot põues kergitab alati Märini masinate peale mütsi.
Kui ma mudeleid veidi veel aeglasemalt ehitaksin, kutsuks uued kasutajad mind foorumis tilganäppijaks!
Tänud. Kuna olen ka ise suur ralli-ja Märtinifänn olnud juba pea 20 aastat siis oli lust seda kokku panna. Nüüd aga küsimus- millal ma peaksin need kleepsud läbi lõikama- kas siis kui kleepse paigaldan ja nad märjad on või kui kuivanud? Ning millega neid paneelivahesi pärast mustaks teha?
Mina lõikan kleebised läbi kohe peale paigaldamist. Nii, et vesipilt on juba pinnale kinni surutud. Seda peab tegema kindlasti eriti terava noaga, olen tavaliselt karbist selle jaoks kasutamata tera võtnud. Lõikad kleebise läbi ja pressid näiteks hambatiku otsaga servad alla.
Paneelivahesid on kõige lihtsam teha "smoke" värviga. See on selline pool läbipaistev must. Tehakse ka tavalise musta värviga, kuid see jätab, eriti heleda kerevärvi puhul, liiga suure kontrasti.
Kui ma mudeleid veidi veel aeglasemalt ehitaksin, kutsuks uued kasutajad mind foorumis tilganäppijaks!
Kleepsud soovitaks läbilõikama siis, kui nad hakkavad kuivama aga veel ei ole päris kuiv. Siis on see palju lihtsam teha kuna kleeps on juba paigas ja ei ole ohtu seda omast kohast liigutada. Samuti soovitaks kindlasti seda teha mudelinoaga uue teraga nagu eelpool juba manitud. Ja kui kasutada Set ja Sol vedelikud, siis kleepsuääred praktiliselt ise lähevad paneelivahe sisse, kuid natukene peab ikkagi neid sisse suruma vatipulgaga näiteks.
Siin siis minu järgmine auto mis valmis sai- Subaru´99 - Rallye De France, Tour De Course, Richard Burns- Robert Reid. See minu lemmik WRC mudel läbi aegade. Pidin ka väikeseid kompromisse tegema, kuna oranzi värvi polnud, said eesmised suunatuled halliks värvitud. Sellleks korraks lõpetan Subarutega ja asun Toyota kallale.
Impreza 22B on iseenesest vägagi ilus auto....mõnusalt laiade koobasetga . Vähemalt ma arvan, et ralli versioon oli ka 22B. Rallist pean kohati lugu, kuid rallikatest ei oska midagi arvata. Samas on tore näha kindlameelset tegutsemist ja kui tuhin üle ei lähe, siis kindlasti näeme varsti sinu poolt vägagi reaalse väljanägemisega mudeleid .